۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۲۴۱۷۷
فرمانده پلیس راه کشور:

احتمال یک طرفه شدن مسیرهای تردد زائران وجود دارد

احتمال یک طرفه شدن مسیرهای تردد زائران وجود دارد
فرمانده پلیس راه کشور گفت: با توجه به افزایش حجم بازگشت زائران مراسم اربعین حسینی به کشور احتمال یک طرفه شدن برخی مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه مهران، چذابه، خسروی و شلمچه از روز جمعه (فردا) وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار تیمور حسینی روز پنجشنبه گفت: یک طرفه شدن مسیرهای منتهی به مرزهای ورود زائران اربعین حسینی به کشور متناسب با شرایط صورت خواهد گرفت و پیش از اجرا اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر محور مواصلاتی مهران به ایلام از روز گذشته به صورت مقطعی در زمان های کوتاه برای روان سازی ترافیک و تسهیل در خروج زائران یک طرفه شد تا بار ترافیکی این مسیر را کاهش دهیم و این رویه در روزهای آینده نیز ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز امکان مراجعه برخی زائرین به سمت مرزها و شرکت در مراسم اربعین حسینی وجود دارد لذا از یک طرفه کردن کامل مسیرهای منتهی به مرزها خودداری می کنیم.

سردار حسینی اظهار کرد: متناسب با شرایط در خصوص یک طرفه کردن مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی تصمیم گیری می‌کنیم البته در حال حاضر محور مواصلاتی منتهی به چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی بار سنگین ترافیکی و روان دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم زیادی از زائران اربعین حسینی از مرز مهران گذر می کنند به همین دلیل این محور دارای بار ترافیکی سنگین تری نسبت به دیگر مرزها است.

سردار حسینی یادآور شد: تدابیر لازم از سوی پلیس راه برای روان سازی ترافیک اتخاذ شده و تیم های ثابت و سیار پلیس راه در طول مسیرهای تردد زائران حضور مستمر دارند.

 تصادفات نگران‌کننده  به دلیل خستگی و خواب آلودگی

وی در ادامه بدون اشاره به میزان تصادفات در جاده های منتهی به مرزهای تردد زائران اربعین حسینی یادآور شد: متاسفانه تعداد تصادفات به دلیل خستگی و خواب آلودگی نگران کننده است که توصیه می کنیم رانندگان پس از استراحت و با آمادگی کامل پشت فرمان بنشیند.

 فرمانده پلیس راه کشور گفت: عمده زائران از استان‌هایی آمده‌اند که باید مسیر چند صد کیلومتری را طی کنند تا به محل سکونت خود برسند لذا به تمام زائران توصیه می کنیم با توجه به اینکه امکاناتی برای اسکان آنان در محل مناسب در مرزهای ورودی به کشور و طول مسیر پیش‌بینی شده پس از استراحت کامل اقدام به رانندگی کنند.

سردار حسینی افزود: رانندگان همچنین از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد پرهیز کنند چرا که برخی از راه‌های مواصلاتی دو طرفه است و عجله و شتاب موجب می شود که احتمال تصادف افزایش پیدا کند.

۹۰ نفر در تصادفات رانندگی استان‌های منتهی به مرزهای عراق کشته شدند

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا دو روز پیش به ایرنا گفته بود: تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی درون و برون شهری در راه‌های ارتباطی استان‌های منتهی به مرزهای خروجی به کشور عراق از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۹۰ نفر ثبت شده است.

سردار محمدحسین حمیدی افزود: این تعداد فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش دارد اما در زمینه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در استان‌های ایلام،  خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.

وی تعداد مصدومان تصادفات رانندگی را در این مدت ۹۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد در مدت مشابه پارسال یکهزار و ۱۲۶ نفر بود.

سردار حمیدی با بیان اینکه از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۶۶ تصادف منجر به فوت درون و برون شهری در استان های منتهی به مرزهای عراق روی داده است، اظهار داشت: این تعداد در سال قبل ۵۱ فقره بود که امال افزایش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

وی تعداد تصادفات منجر به جرح را ۶۶۷ فقره اعلام کرد و بادآور شد: این میزان در سال گذشته ۸۷۲ مورد بود که کاهش ۲۴ درصدی دارد.

محمود لطیف
ارسال نظرات