۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۴۱۸۱
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

پیاده روی اربعین حرکتی جهانی و مقیاسی از جامعه زمان ظهور است

پیاده روی اربعین حرکتی جهانی و مقیاسی از جامعه زمان ظهور است
حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه اربعین ظرفیت زمینه سازی اتحاد جهان اسلام را دارد، گفت: پیاده روی اربعین حرکتی جهانی و مقیاسی از جامعه زمان ظهور است.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین حسینی، گفت: پیاده روی اربعین حسینی پدیده ای شگفت انگیز است و نمی توان این پدیده را با اصول و شاخص های مادی دنیای امروز اندازه گیری کرد.

وی افزود: از منظر مادی گرایان این جای سوال است اربعین چه جاذبه و ظرفیتی دارد که هر ساله میلیون ها انسان را از چهار گوشه جهان در یک زمان معین و مکان مشخص گرد هم می آورد تا در شرایط بد و سخت اقتصادی دنیا نظاره گر اوج سخاوت، مهربانی‌ ها و ایثار باشد.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه عراقی ها به عنوان میزبانان اصلی اربعین حسینی در مهمان نوازی زائران حسینی رفتاری کریمانه دارند، ابراز کرد: عراقی ها در طول سال به سختی کار می کنند و پس انداز خودشان را برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین صرف می کنند، این بذل مال در راه امام حسین(ع) بیانگر اوج کرامت و مهربانی آنان به خاندان عصمت و طهارت(ع) و از عنایات الهی محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه پیاده روی اربعین دشمنان را وحشت زده کرده است، اظهار داشت: حرکت اربعین حرکتی جهانی و مقیاسی از جامعه زمان ظهور است؛ حتی کسانی که به اسلام اعتقاد ندارند با مشاهده پیاده روی اربعین این سوال در ذهن آنان نقش می بندد چرا میلیون ها انسان در این ایام گرد هم جمع می شوند؟ با پیگیری که انجام می دهند بعضا خود آنان جذب این حرکت عظیم می شوند و همین مساله دشمن را وحشت زده کرده است.

وی به اتفاقات عراق که در آستانه برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی در این کشور رخ داد اشاره کرد و گفت: اکثر کسانی که در این ایام دست به اغتشاش و ناامنی کشور عراق زدند سعودی بودند؛ دشمنان و در راس آن آل سعود وهابی به شدت مخالف جهانی شدن اربعین حسینی و معرفی نام امام حسین(ع) در اقصی نقاط جهان است.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: امسال با حضور چندبرابری زائران اربیعن حسینی توطئه دشمنان در کم رنگ کردن اربعین به شکست انجامید و ازدحام جمعیت به گونه ای بود که قبل از روز اربعین حسینی مسؤولان ذی ربط توصیه کردند زائران حسینی از دور به حضرات معصومین عرض ادب و احترام کرده و وارد محدوده شلوغ نشوند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه حضور در راهپیمایی اربعین حسینی از شعائر بزرگ اسلامی است، عنوان کرد: پیاده روی اربعین همایش وحدت بشریت و اجتناب از هر نوع نزاع سیاسی، قومی و مذهبی است؛ اربعین ظرفیتی دارد که می تواند زمینه ساز اتحاد جهان اسلام باشد.

وی ادامه داد: حتی اربعین آن ظرفیت را دارد که در میان امت اسلامی و سایر ادیان اتحاد ایجاد کند تا زیر یک پرچم از ارزشها دفاع شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات