۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۲۴۲۲۰
آیت الله احمدی فقیه یزدی:

حوزه های علمیه از بیانیه گام دوم انقلاب غفلت نکنند

حوزه های علمیه از بیانیه گام دوم انقلاب غفلت نکنند
استاد حوزه علمیه قم تعقیب و پیگیری جدی بیانیه گام دوم انقلاب را رسالت روحانیت دانست و از این بیانیه به عنوان ترسیم کننده برنامه های پیش رو یاد کرد.

آیت الله احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ارتباط با خدا، رسول و ائمه هدی و نیز پایبندی به ارزش های والای دینی را عامل و علت محدثه و مبقیه انقلاب اسلامی دانست.

وی علما و مجتهدان و روحانیت را تبیین گر راستین این مسیر حقه توصیف و با تشریح ایثارگری های صورت گرفته برای پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد: برای پیروزی این انقلاب همه در حد جانفشانی تلاش کردند، اگر این همراهی و ایثارگری نبود انقلاب به ثمر نمی نشست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی، کشور ما را از ظلمت و تاریکی ها نجات داد و به تعبیر حضرت امام(ره) این انقلاب انفجار بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم نقش بیانیه گام دوم انقلاب را در ترسیم برنامه انقلاب در دهه های پیش رو بی نظیر دانست و گفت: تامل در این بیانیه نشان می دهد که برای این بیانیه بسیار کار و فکر شده و رهبر معظم انقلاب به مسائل و ابعاد مختلف توجه داشته اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ترسیم مسائل فرهنگی و درخواست از نسل جوان به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن در این عرصه را مهم برشمرد و گفت: هم حفظ آزادی و استقلال در حکومت و هم در اجتماع هر دو باید محقق شود تا مردم با تصمیم گیری صحیح بتوانند این انقلاب را پیش ببرند و تقویت کنند.

وی با بیان این که رسالت حوزه تبیین درست و دقیق بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی هم انعطاف پذیر است و هم در برنامه های خود قاطع است؛ بنابراین از یک سو باید مصادیق انعطاف روشن شود؛ حوزه ها در این جهت باید به درستی وارد میدان تحقیق و پژوهش شوند؛ چراکه بسیاری از اختلافات و کشمکش به همین مساله تمسک بی جهت به عام در شبهه مصداقیه برمی گردد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حوزه های علمیه از مراجع تا اساتید و طلاب و پژوهشگران باید در جهت شناسایی مصلحت، حکمت و انعطافی که صحبت شد مسائل را تعقیب کنند.

آیت الله فقیه یزدی با بیان این که حوزه های علمیه نباید از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی غفلت کنند؛ ابراز داشت: اگر کوتاهی در این راستا صورت گیرد ما دچار خسران و مشکل خواهیم شد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
به همت استانداری و ارشاد و جهاد دانشگاهی این موضوع در قم در حال پیگیری می باشد
0
0