۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۲۴۲۳۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

اربعین کابوس استکبار شده است | منطق اربعین مقاومت و مرزبندی با دشمن است

اربعین کابوس استکبار شده است | منطق اربعین مقاومت و مرزبندی با دشمن است
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که اربعین حسینی به کابوس استکبار جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد که منطق اربعین مقاومت، عدم بن بست و مرزبندی با دشمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران، اربعین را یکی از بزرگترین نعمت های الهی به جامعه اسلامی دانست و گفت: باید همه در مقام شکر باشیم و از جمله شکر این نعمت تلاش برای بازشناسی، حضور در این راهپیمایی بزرگ و تسهیل و خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) است.

وی ترویج معارف اربعینی و تبیین منطق اربعین را از مصادیق شکر نعمت اربعین عنوان کرد و افزود: می توان به این پدیده باشکوه از منظرخودسازی بر اساس بیانیه گام دوم نگاه کرد یعنی جنبه فکری، اعتقادی، سلوکی و اخلاقی که اربعین از نظر ارتقای فضیلت ها و رشد معنوی حقیقتا یک منبع عظیم و شتاب دهنده غیر قابل تصور در این عصر دشوار و مملو از آلودگی ها و جاذبه های شیطانی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که جاذبه های دنیوی سبب توقف، رکود و تخریب مبانی فکری و ایمانی می شود، اظهار داشت: جذبه بی نظیر حسینی و قرار گرفتن در خیل عاشقان زیارت حضرت برای کسی که می خواهد از نظر اخلاقی و معنوی رشد کند فرصت بی نظیر است.

وی ادامه داد: انسان مؤمن در این سیر و سلوک به خود اکتشافی می رسد و ماجرای حسینی را بهتر درک می کند، اربعین راه صد ساله را برای طالب این مسیر یک شبه می کند و از نظر سازندگی و پیش برندگی شباهت زیادی به دفاع مقدس دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که اربعین شهود فصیلت ها و زیبایی های اخلاقی است، ابراز داشت: ایثار، مهربانی، تقویت روحیه مقاومت و استقامت از برکات اربعین است، اربعین فرصت استثنایی در زمان ما برای تقویت بنیه معنوی و سلوکی است.

وی عنوان کرد: اربعین یک دستگاه تربیتی متفاوت در پرتو نهضت حسینی را در زمان کنونی در اختیار مسلمانان و مؤمنان قرار داده است که باید قدرآن را بدانیم، اربعین یک سرمایه اجتماعی بزرگ و کلان را برای مسلمانان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) و جامعه اسلامی تولید می کند.

امام جمعه موقت تهران تقویت روحیه جمعی و وحدت بر محور امامت و ولایت را از ویژگی های ممتاز اربعین دانست و خاطرنشان کرد: همه عاشقان با آهنگ مشترک "الحسین یجمعنا" خرده فرهنگ ها را در دریای عظیم فرهنگ حسینی ذوب می کنند و جریان متحدی ایجاد می شود و تقویت اخوت ایمانی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: انسان می تواند بهشت اخوت ایمانی را به معنای دقیق کلمه در جریان اربعین احساس کند، غیر از اتصال به فیض حسینی، حضور در جمع با صفا و مهربان و محبت فرصتی مغتنم است و واقعا صحنه های خیره کننده ای در جریان اربعین مشاهده می شود، این سرمایه عظیم پایه های همبستگی الهی را تقویت می کند و همین جریان است که جامعه اسلامی را به شرایط تراز و معیار می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این که اربعین صف بندی و مرزبندی فوق العاده در برابر دشمنان اسلام است، گفت: نهضت حسینی قیام آفرین و استقامت بخش است و مرزبندی با دشمن را در پی دارد، وقتی 30 میلیون نفر در مسیر عشق لبیک یا حسین می گویند پشت مستکبران عالم را می لرزانند.

وی افزود: اربعین به کابوس استکبار جهانی تبدیل شده است، بایکوت خبری اربعین و توطئه های دشمن در عراق و اغتشاش آفرینی ها را مشاهده کردیم، دشمنان می بینند که با حضور میلیونی اربعین لشکر امام زمان(عج) از راه می رسد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت اربعین در مسیر تشکیل امت واحده اسلامی اظهار داشت: تعبیر زیبای  رهبر معظم انقلاب این است بسط معرفت حسینی در عالم که به وسیله رسانه پرقدرت اربعین انجام می شود یکی از زمینه های اساسی تحقق آرمان بزرگ تمدن نوین اسلام محسوب می شود.

وی ادامه داد: بحمدالله شهد شیرین تمدن سازی را در انقلاب اسلامی چشیده ایم، افول استکبار جهانی بشارت دیگری در این مسیر است و معلوم می شود که جامعه جهانی با شتاب به سوی طلوع خورشید ولایت عظمی در حرکت است و اربعین یک شتاب دهنده فوق العاده است، چرا که اگر جهان با معارف حسینی آشنا شود و انس بگیرد با آرمان بزرگ اسلام یعنی ظهور منجی و مهدویت گره خورده است چرا که لبیک یا حسین(ع) به معنای لبیک یا مهدی(عج) و لبیک به امام زمان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان این قدرت اربعین همه مردم را در کنار هم جمع می کند، ابراز داشت: منطق اربعین است که اسلام را پیروز خواهد کرد، منطق حسینی و اربعین منطق مقاومت، ایستادگی، عدم بن بست و مرزبندی با دشمن است.

وی با تقدیر از اقدامات ستاد اربعین عنوان کرد: خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) در اربعین هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود و هرچه بیشتر باشد بهتر است، از همه دست اندرکاران و مردمی که در شهرهای مرزی از زائران استقبال و خدمت رسانی کردند قدردانی می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم برنامه ریزی بهتر و دقیق تر برای پذیرایی از زائران غیر ایرانی اربعین که وارد کشور می شوند، خاطرنشان کرد: باید جامعه مهیا باشد تا از زائران امام حسین(ع) که از مرزهای شرقی و آسیای میانه وارد کشور می شوند به خوبی پذیرایی شود و باید فکرهای جدید و جدی تری در این زمینه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هزاران زائر عاشق برای رسیدن به کربلا از ایران عبور می کنند و باید در مسیر خدمت رسانی به زوار ابتکارات تازه ای داشته باشیم، البته اقدامات خوبی انجام شده اما باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تأکید کرد: از همه هنرمندان متعهد و عاشق انتظار می شود که لحظه های اتفاق بزرگ اربعین را غنیمت بشمارند و با اقدامات هنری خود این حرکت بزرگ را ماندگار کنند و در این مسیر با همکاری نهادهای مربوطه نباید کوتاهی شود.

وی افزود: آموزش و پرورش باید اربعین را در متن های درسی و برنامه های فرزندان جامعه وارد کند و در این زمینه نباید کوتاهی کنند، دانشگاه ها و حوزه ها و نخبگان نباید از نقش تاریخی خود جا بمانند.

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از میزبانی کریمانه عاشقانه و عراقی ها در پذیرانی از زائران امام حسین(ع)، دقایقی به زبان عربی خطاب به مردم عراق سخن گفت و از ایثار و مهربانی و میزبانی کریمانه آن ها تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری چنین با از اقدام پاسداران گمنام امام عصر(عج) در به هم ریختن شبکه عنکبوتی مزدوران دشمن تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این اقدام شایسته تکمیل شود.

محمد قمین
ارسال نظرات