۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۲۴۲۴۲
آیت الله سعیدی:

مهره‌های داخلی آمدنیوز شناسایی شوند | دستگاه قضا با خائنان برخورد قاطع کند

مهره‌های داخلی آمدنیوز شناسایی شوند | دستگاه قضا با خائنان برخورد قاطع کند
امام جمعه قم خواستار شناسایی و برخورد قاطع با منابع و مهره‌های داخلی روح الله زم شد و تأکید کرد که نباید اعترافات زم تحت تأثیر فشار‌ها و جوسازی‌ها قرار گیرد و بایگانی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت اربعین شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: در میان مناسب های مذهبی اربعین جایگاه ویژه ای دارد و پدیده ای الهی است، اربعین حلقه وصل انقلاب محمدی و علوی با انقلاب جهانی مهدوی است، امام حسین پایه گذار تمدن نوین اسلامی هستند و اربعین قدرت نمایی جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی اربعین را از اختصاصات امام حسین(ع) دانست و ادامه داد: زیارت اربعین به اندازه ای مهم است که در روایت امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه های ایمان شمرده شده است، امام صادق(ع) فرمود هر قدمی که به سمت حرم امام حسین(ع) برداشته شود مانند ثواب شهیدی در راه خدا است که به خون خود آغشته می شود، حضرت همچنین فرمود زیارت امام حسین(ع) بر هر کسی که به امامت آن حضرت از سوی خداوند متعال اقرار دارد واجب است.

آیت الله سعیدی با تجلیل از اقدام سازمان اطلاعات سپاه در به دام انداختن ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از به دام افتادن روح الله زم سرشبکه سایت ضد انقلاب آمدنیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد، این شخص به شدت مورد حمایت استکبار جهانی بود و شکست سرویس های اطلاعاتی صهیونیست ها، آمریکا، اروپا و مزدوران آنها در تداوم شسکت های پی در پی مستکبران از ملت ولایتمدار ایران است.

وی عنوان کرد: کار کانال آمدنیوز دروغ پردازی، شایعه سازی، اتهام زنی به اشخاص و دعوت به آشوب و خرابکاری بود، آمدنیوز در خصومت با جمهوری اسلامی ایران تا جایی پیش رفت که در آشوب های دی ماه سال 96 به صورت علنی آموزش عملیات تروریستی می داد، گرچه سازمان اطلاعات سپاه این عنصر خودفروخته را با عملیاتی پیچیده و دقیق دستگیر کرد اما همه می دانند که دشمنان اسلام و انقلاب زم های زیادی در آستین و آمدنیوزهای دیگری در انبار خود دارند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم این عملیات افتخار آمیز کامل شود باید چندکار دیگر صورت گیرد، نخستین کار این است که باید درباره چنین مزدورانی روشنگری و افشاگری شود تا مردم در خلأ سواد رسانه قرار نگیرند و تحت تأثیر تبلیغات چنین رسانه هایی نباشند.

وی اضافه کرد: متولیان فضای مجازی باید سواد رسانه ای مردم را ارتقا ببخشند، کار دیگر این است که  با دستگیری روح الله زم باید منتظر رو شدن مهره های داخلی همکار با او باشیم، زم باید منابع داخلی خود را اعلام کند یعنی منابعی که برای او پروژه رسانه ای تعریف و خبررسانی می کردند، این بخش از ماجرا از دستگیری این عنصر آشوبگر مهم تر است.

آیت الله سعیدی با تأکید بر این که نباید اعترافات زم تحت تأثیر فشارها و جوسازی ها قرار گیرد و قربانی زد و بندهای سیاسی شده و بایگانی شود، گفت: دستگاه قضا باید به گونه ای با مزدوران وطن فروش و حامیان داخلی آنها برخورد کند که کسی هوس خیانت به مردم و کشور را نکند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین(ع) افزود: ایشان در این برنامه دانشگاه امام حسین(ع) را از برکات بزرگ الهی دانستند و فرمودند که سپاه در داخل و خارج از کشور دارای عزت است و دشمنی مستکبران بر عزت نظام اسلامی افزوده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره اربعین حسینی تأکید کردند که ما حسینی هستیم و پیام های حضرت سیدالشهدا(ع) چراغ راه ما است، از جمله تکلیفی که رسول خدا(ص) از زبان حضرت سیدالشهدا(ع) فرمودند این است که اگر در برابر ظالمان ایستادگی نکنید به سرنوشت آن ها دچار خواهید شد.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای لبیک به ندای رسول اکرم(ص) بود، امروز قیام جمهوری اسلامی ایران در مقابل دنیای کفر و قدرت های ستمگر به دلیل عمل به همین دستور الهی است و قطعا بر اساس وعده الهی پیروز خواهد شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: حضرت امام قبل از تبعید جمله ای درباره رییس جمهور وقت آمریکا فرمودند که جمله آن روز ایشان درباره همه رؤسای جمهور آمریکا از جمله ترامپ صادق است، جمله امام این بود که امروز منفورترین فرد در کشور ما رییس جمهور آمریکا است.

وی با اشاره به تلاش سعودی های برای پایان دادن به جنگ یمن عنوان کرد: حکام خام آل سعود از زمانی که روی کار آمدند به دنبال فتح سرزمینی کشورهای حوزه خلیج فارس بودند و تجاوزگری را از فقیرترین کشور یعنی یمن آغاز کردند و بعد از چند سال تجاوز وحشیانه به یمن و کشتار مردم، نه تنها دستاوردی نداشتند بلکه شاهد شکست مفتضحانه از نیروی مقاومت یمن بودند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آل سعود در انجام این حرکت جنایتکارانه خود دل به آمریکا بسته بود اما آمریکا جز به پول و نفت سعودی ها به چیز دیگری نمی اندیشد، دلارهای نفتی هزینه خرید سلاح های آمریکایی شد و آمریکایی ها در قبال این خوش رقصی سعودی ها از آن ها به عنوان گاو شیرده یاد کردند.

وی اضافه کرد: چندین سال است که آمریکایی ها با هزینه های تریلیونی در باتلاق های منطقه گرفتار شدند، آمریکایی ها جز به منافع نامشروع خود به چیزی فکر نمی کنند از این رو سعودی ها برای خروج از باتلاق یمن دست به دامن کشورهایی از جمله جمهوری اسلامی ایران شدند و گزینه اخیر آن ها برای میانجیگری نخست وزیر پاکستان بود که به ایران سفر کرد.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس تا کنون هیچگاه با هیچ کشوری از در جنگ وارد نشده است اما هر کشوری که خواست با ایران بجنگد به سرعت پشیمان شد، ایران همواره به دنبال صلح و دوستی با کشورهای جهان به ویژه مسلمانان منطقه و همسایگان است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به عربستان اعلام کرده که از دامن شیطان بزرگ خارج شود و به آن ها دل نبندد، سعودی ها باید از مواضع جاهلانه، جنگ طلبانه، تفرقه انگیز و مغرورانه و حمایت از تروریست های تکفیری دست بردارند تا بتوانند با کشور قدرتمند، مستقل و عزتمند جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات خود وارد مذاکره شوند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: این هفته به منظور آشنایی مردم با اهمیت ورزش و تأثیر آن در جامعه نامگذاری شده است، رهبر انقلاب درباره ورزش تأکیدات بسیاری داشتند و فرمودند که همه باید ورزش را یک کار ضروری لازم برای سلامتی خود بدانند، البته رعایت مسائل شرعی و احکام دینی در ورزش و ورزشگاه ها از ضرورت ها است.

وی 26 مهر سالروز شهادت سردار نورعلی شوشتری و برادران شیعه و سنی که به دست عوامل مزدور و تفرقه افکن استکبار جهانی در سال 88 در شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند را گرامی داشت.

محمد قمین
ارسال نظرات