۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۲۴۲۶۶
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبرداد؛

افزایش ۱۱۴ هزار متر مربعی فضای ورزشی قم | فرهنگ ورزش در جامعه تقویت شود

افزایش ۱۱۴ هزار متر مربعی فضای ورزشی قم | فرهنگ ورزش در جامعه تقویت شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با تأکید بر تقویت فرهنگ ورزش برای سلامت جامعه، از افزایش ۱۱۴ هزار متر مربعی فضای ورزشی قم از سال 92 تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: توجه به امر ورزش از جهات گوناگون اهمیت دارد و در حوزه اعتقادی و دینی در بینش اسلامی تربیت بدنی و آمادگی بدنی مورد توجه است و در صورتی که همراه با یاد خدا باشد عین عبادت است.

وی افزود: هدف نهایی تربیت بدنی و ورزش از دیدگاه اسلام تأمین سلامت و بهداشت بدن و تقویت انسان برای حرکت به سوی کمال است، ورزش می تواند در حوزه فرهنگی نقش ارزنده ای در تقویت اخلاق و فرهنگ پهلوانی داشته باشد و ورزش قهرمانی ابزاری برای تبلیغ ارزش های اسلام است.

منعم با بیان این که اقدام قهرمانان ورزشی در رقابت های بین المللی نشانه دینداری و ارزش های اسلامی است، اظهار داشت: وقتی قهرمان ایرانی مقابل چشم میلیون ها نفر سجده شکر به جا می آورد پیام معنویت را به دنیا معنکس می کند.

وی سلامت جامعه را در گرو ورزش دانست و ادامه داد: اگر به ورزش بهای لازم داده شود یقینا از جرایم کاسته شده و بیکاری به حداقل می رسد و اعتیاد روبه کاهش می رود، همچنین ورزش مشکلات جسمی و روحی ناشی از کم تحرکی را برطرف خواهد کرد و شور و نشاط جوانان و جامعه را افزایش می دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که ورزش جوانان را از مسائل غیر اخلاقی دور خواهد کرد، ابراز داشت: باید فرهنگ ورزش در جامعه تقویت شود، در حوزه سیاسی ورزش امروز به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای ایجاد اتحاد و همدلی در بین ملت ها است.

وی عنوان کرد: وقتی سرود مقدس جمهوری اسلامی پس از غلبه بر رقبای ورزشی طنین انداز می شود و پرچم پر افتخار کشور به اهتزار در می آید قدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان می کشد، زمانی که ورزشکار ایران از مقابله با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری می کند و اسرائیل غاصب را به رسمیت نمی شناسد این اقدام بالاترین تأثیر را در مقابله با این رژیم جعلی و فاسد دارد.

منعم خاطرنشان کرد: امروز توجه به ورزش و پرداختن به آن از صرف های هزینه های درمانی ناشی از کم تحرکی و ناراحتی های جسمی و روحی جلوگیری می کند و سبب ایجاد نشاط و شادابی در اقشار مختلف جامعه می شود، وظیفه اصلی دولت و مسؤولان این است که اشتیاق به ورزش را تقویت کرده و شرایط را برای حضور همه اقشار فراهم کنند.

وی اضافه کرد: از سال 92 تا کنون 31 مکان ورزشی به متراز 114 هزار متر مربع به فضای ورزشی استان قم افزوده شده و سرانه ورزشی استان از 19 صدم متر مربع به 50 صدم متر مربع افزایش پیدا کرده و یکی از بهترین مجموعه های ورزشی قم مجموعه پیامبر اعظم(ص) است که 8 هزار متر به فضای ورزشی استان اضافه کرد.

منعم کسب 80 عنوان از مسابقات جهانی، 102 عنوان از مسابقات آسیاسی و 872 عنوان از مسابقات بین المللی و 5 هزار و 130 عنوان از مسابقات کشوری را رهاورد حضور قهرمانان استان در رقابت های ملی و فراملی  در طول سالهای 92 تا 98 دانست.

وی با اشاره به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه جوانان افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج در دستور کار بوده است و 347 کارگاه در سال گذشته برای 10 هزار و 538 نفر برگزار شده و پرداخت تسهیلات برای جوانان با رشد 38 درصدی مواجه شده است.

محمد قمین
ارسال نظرات