۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۲۴۲۶۹
آیت الله توکل:

مؤمن نسبت به حق و باطل بی تفاوت نیست | حذف نام شهدا حرکت در مسیر عمرسعد است

مؤمن نسبت به حق و باطل بی تفاوت نیست | حذف نام شهدا حرکت در مسیر عمرسعد است
نماینده خبرگان رهبری با بیان این که مؤمن واقعی نمی تواند نسبت به حق و باطل بی تفاوت باشد، حذف نام شهدا از خیابان ها و کوچه ها را حرکت در مسیر عمر سعد دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که مردم در مواجهه با جریان کربلا دسته های مختلفی هستند، گفت: دسته اول کسانی هستند که در کنار امام حسین(ع) ماندند و جان را فدای حضرت کردند، این افراد کسانی هستند که اصحابی مانند آن ها نیامده است، این افراد به اندازه ای آبرومند هستند که امام زمان(عج) از آن ها به بزرگی یاد می کند.

وی افزود: دسته دیگر کسانی هستند که بعد از جریان کربلا روی کار آمدند که به آن ها توابین گفته می شود، توابین کسانی بودند که کفن به تن کردند و به میدان جنگ رفتند اما در زمان قیام امام حسین(ع) و به موقع اقدام نکردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: دسته سوم کسانی هستند که در کربلا نبودند و در طول زمان بعدها روی کار آمدند و دنباله رو کار سیدالشهدا(ع) بودند، وقتی امام هیهات منالذلة را فرمود دنبال فرمان امام هستند، کسانی که به اربعین می روند دنباله رو فرمان حسینی هستند و کسانی که در مسیر فرمان امام حرکت می کنند در مسیر نجات خواهند بود.

وی ادامه داد: دسته چهارم کسانی هستند که در کربلا با امام حسین(ع) جنگیدند و مبغوض خداوند هستند و دچار غذاب ابدی می شوند، دسته پنجم افرادی هستند که در کربلا بودند اما در جنگ شرکت نکردند و نقش سیاهی لشکر داشتند و به فرموده امام صادق(ع) خدا از آن ها نمی گذرد؛ دسته دیگر کسانی بودند که در کربلا حضور نداشتند اما امام در مسیر حرکت با آن ها برخورد کرد اما حضرت را یاری نکردند و این افراد قطعا اهل جهنم هستند.

آیت الله توکل ابراز داشت: دسته دیگر کسانی هستند که در زمان کربلا بی طرف بودند که این افراد هم اهل جهنم خواهند بود، انسان باید همیشه تا پای جان طرفدار حق باشد، افرادی که الان بی طرف هستند یقینا اگر در کربلا بودند به حسین(ع) کاری نداشتند، مؤمن نباید بی طرف باشد بلکه باید به ندای یاری امام لبیک بگوید.

وی عنوان کرد: دسته دیگر افرادی هستند که بعدها روی کار آمدند اما مسیر عمر سعد را در پیش گرفتند و مرام ضد حسینی داشتند، این افراد اگر در کربلا بودند بدون شک در لشکر عمر سعد قرار داشتند، دسته دیگر کسانی هستند که می خواهند نور حسینی را خاموش کنند و می گویند تا کی باید برای امام حسین(ع) اشک بریزیم، می گویند مگر ما ملت گریه هستیم و چقدر باید عزاداری کنیم؟

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز برخی در حال حذف نام شهدا از کوچه ها و خیابان ها هستند، کسانی که این کار را انجام می دهند در مسیر عمر سعد حرکت می کنند، آیا باقی ماندن نام شهدا مشکلی دارد که عده ای در صدد حذف آن هستند؟

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) شهید شدند تا حجاب و عفت و پاکدامنی بماند و انسان ها در مسیر حق راه بروند، کسانی که بد حجابی ها و ناهنجاری ها را می بینند و می توانند کاری انجام دهند اما کاری نمی کنند در خط عمر سعد هستند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
نام شهدا ماندگار است و این جاهلان ضد ارزش ها هستند که خواهند رفت
1
0