۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۲۴۲۸۳
حجت الاسلام آذرافروز:

اربعین، رمز عملیات تمدن نوین اسلامی است

اربعین، رمز عملیات تمدن نوین اسلامی است
حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به اینکه اربعین رمز عملیات تمدن نوین اسلامی است، گفت: هر کدام از زائران برنامه‌های تمدن نوین اسلامی را با حضور در کربلا هماهنگ می‌کنند.
حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شرکت طلاب مدرسه در پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: امسال نیز ۴۰ طلبه به همراهی برخی از خانواده هایشان توفیق شرکت در پیاده روی اربعین و زیارت امام حسین (ع) را کسب کردند و به فضل الهی از معنویت و مسائل عرفانی زیارتی اربعین بهره‌مند شدند.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله شمال خوزستان با بیان اینکه انسان با حضور در راهپیمایی اربعین به یاد سختی‌های اهل بیت (ع) در کربلا، شام و پیاده روی اسرا می‌افتد، عنوان داشت: در سفر اربعین، انسان با منیَت زدایی مواجه می‌شود به این معنی که در طول سفر با مشکلات جسمی مواجه خواهد شد، اما با مقایسه سختی‌ها و مصائب فرزندان و زنان امام حسین (ع) از خود بیخود شده و به راه ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به اینکه اربعین کلیدواژه و رمز عملیات تمدن نوین اسلامی است، خاطرنشان کرد: هر کدام از زائران برنامه‌های تمدن نوین اسلامی را با حضور در کربلا هماهنگ می‌کنند، لشکر اربعین از جای جای جهان در حال عضوگیری است تا جا‌های دیگر جهان را که در دست مستبدان و مستکبران قرار دارد فتح بکند.

وی با بیان اینکه در اربعین شاهد احترام زائران به یکدیگر و صفا و صمیمیت در کاروان پیاده روی اربعین هستیم، بیان داشت: خواندن ادعیه، اذکار، زیارت عاشورا و عزاداری در مواکب از سوی طلاب مدرسه در طول مسیر پیاده روی اربعین پیاده سازی شد و در عین حال تقدیر و تشکر از موکب داران عراقی را بر خود فرض دانستند.

مدیر مدرسه بقیه الله شمال خوزستان گفت: طلاب و روحانیان مدرسه در طول مسیر پیاده روی، گعده‌هایی با عموم مردم داشته و به سؤالات و شبهات پاسخ دادند و به برگزاری نماز جماعت، مشاوره، مراسمات وحدت بخش در منازل و مواکب عراقی‌ها اقدام کردند. /۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات