۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۲۴۲۸۸
مدیر مدرسه بقیه الله شمال خوزستان:

امسال عراقی‌ها در خدمت رسانی به زائران سنگ تمام گذاشتند

امسال عراقی‌ها در خدمت رسانی به زائران سنگ تمام گذاشتند
حجت الاسلام آذرافروز گفت: عراقی‌ها امسال سنگ تمام گذاشتند در احترام به زائران حسینی به ویژه ایرانی‌ها همه کار کردند.
حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه بقیه الله شمال خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه برای هشتمین سال پیاپی فرصت حضور در اربعین حسینی را پیدا کرده است، اظهار داشت: به همراه طلاب مدرسه در مواکب و خانه‌های عراقی حضور پیدا می‌کردیم و از مهمان نوازی‌ها و تکریم شان نسبت به زوار حسین (ع) تشکر نموده و عبارت معروف «انتم الشرفاء و انتم الکرماء» از مداحی میثم مطیعی را در حق شان می‌خواندیم تا آنجا که آن‌ها نیز پاسخ‌های مشابهی به ما دادند.

مدیر مدرسه بقیه الله شمال خوزستان بیان داشت: دشمن پیش از فرا رسیدن اربعین، با هجمه‌های شدید رسانه‌ای تلاش بسیاری کرد تا عراقی‌ها از زائران اباعبدالله الحسین (ع) به ویژه ایرانی‌ها استقبال نکنند، اما همه چیز به عکس و مصداق ضرب المثل معروف عربی «انقلب السحر علی الساحر» شد تا آنجا که امسال یکی از پرهیبت‌ترین و پررونق‌ترین اربعین‌ها را جهانیان شاهد بودند.

این مقام مسؤول ادامه داد: عراقی‌ها امسال سنگ تمام گذاشتند در احترام به زائران حسینی به ویژه ایرانی‌ها همه کار کردند، سفره‌های طولانی برپا کردند، خانه‌ها را به روی زائران باز کردند، دسته جمعی با زن و بچه و با همه داشته‌ها به خدمت زائران آمدند، ایثار و از خودگذشتگی شان به حدی بود که برخی از آن‌ها در طول شبانه روز فقط ۲ ساعت را خوابیدند.

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به آمار‌های غیررسمی از حضور ۶ میلیون زائر ایرانی در عراق اضافه کرد: عراقی‌ها در برابر خیل زائران خم به ابرو نیاوردند از همه مهمتر آگاهی و بصیرت مثال زدنی شان بود اجازه ندادند اربعین حسینی وارد مسائل سیاسی شود و در خدمت رسانی به زائران به بهانه معضلات معیشتی و خدماتی، خللی وارد شود.

وی با اشاره به فضای فرهنگی حاکم در طول مسیر پیاده روی خاطرنشان کرد: عراقی‌ها در مواکب تصاویر از شهدای حشد شعبی و سایر شهدای ایرانی و غیرایرانی که در نبرد با داعش به شهادت رسیدند، را نصب کردند، عراقی‌ها و موکب داران عراقی واقف شدند که اربعین رمز رسیدن به ظهور است.

مدیر مدرسه بقیه الله شمال خوزستان با بیان اینکه عراقی‌ها در بحث موکب داری فرسنگ‌ها از ما جلوتر هستند، تصریح کرد: عراقی ها، سیره حسنه موکب داری را در جهان اسلام شکل دادند، امیدوارم چنین سنت حسنه‌ای در ایران اسلامی بیشتر گسترش پیدا کند هر چند که ما نیز تمام تلاش خود را کردیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کاستی‌ها در خدمت رسانی همیشگی بوده و هست، تأکید کرد: کشوری که بار‌ها مورد خیانت و آتش افروزی دشمنان قرار گرفته است قطعا با معضلات خدمت رسانی مواجه می‌شود با این حال حضور جمعیت ۲۰ میلیونی در شهر کوچکی قطعا نیازمند برنامه ریزی‌های بیشتر خواهد بود هر چند که عراقی‌ها باز هم در استقبال از زائران سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام آذرافروز با بیان اینکه امسال جلوه شعار «الحسین یجمعنا» شکل گرفت و از اقصی نقاط جهان عاشقان در کربلا گرد آمدند، عنوان داشت: وجود مشکلاتی ناچیز در خدمت رسانی در برابر حرکت عظیمی که تمدن سازی را به ارمغان خواهد آورد، قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه برخی‌ها شایعه کردند که عراقی‌ها به اذیت زائران ایرانی پرداخته و همه امکانات را به میدان نیاوردند، تصریح کرد: این گونه سخنان دروغ محض است، امسال شرف، عزت، احترام و بزرگ منشی عراقی‌ها را در برابر زائران ایرانی مشاهده کردیم، عراقی‌ها اسیر شایعات نشدند و تیر دشمن باز هم به سنگ خورد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
واقعا شیعیان عراق بسیار با محبت هستند
0
0