۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۲۴۳۰۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

منشأ پیاده روی با شکوه زائران اربعین حسینی آسمانی است

منشأ پیاده روی با شکوه زائران اربعین حسینی آسمانی است
آیت الله نمازی پياده روي زائران اربعين حسيني را در تاريخ شيعه بي سابقه دانست و گفت: منشأ پياده روي زائرين اربعين حسيني آسماني است و هیچ نیروی زمینی در آن دست ندارد.
آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در حاشیه مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که همزمان با سراسر کشور در کاشان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار حبرگزاری رسا در کاشان، گفت: حضور میلیونی مردم با ملیت‌های مختلف از کشور‌های مختلف و مطرح نبودن اختلاف بین شیعیان عرب و عجم و اتحاد و اتفاق بین ایشان یکی از ویژگی بارز پیاده روی اربعین حسینی است.

وی پیاده روی زائرین اربعین حسینی را در تاریخ شیعه بی سابقه دانست و افزود: منشأ پیاده روی با شکوه زائرین اربعین حسینی آسمانی است و هیچ نیروی زمینی در آن دست ندارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به پیام‌های ارزشمند حاصل از کالبد شکافی این حرکت با شکوه مردمی گفت: با این حرکت شیعه در اربعین حسینی، امام حسین (ع) حرف خود را به دنیا زد و ثابت کرد که بدون سر و صدا و هیاهو و بدون قتل عام انسان‌های بی گناه و ظلم و ستم و نسل کشی هم می‌توان در قلوب انسان‌ها جا داشت و بر دل‌ها حاکم شد و برای ابد ماندگار ماند.

آیت الله نمازی دوستی اهل بیت (ع) را عامل نجات انسان‌ها دانست و اظهار داشت: شیعه باید به خود ببالد که خداوند دوستی و محبت امیرالمومنین (ع) و یازده فرزند خودش را در سلول‌ها و گلبول‌های ما قرارداده است و ما نیز باید تلاش کنیم تا این محبت و مودت به اهل بیت (ع) در نسل‌های آینده ما ادامه داشته باشد.

آیت الله نمازی افزود: همه چیز امام حسین (ع) برای خدا بود و خدا نیز همه چیز خود را به امام حسین داد و این معامله خیلی زیبایی بین خدا و امام حسین (ع) بود، از این رو امروز ما نیز باید خدا شناس، حسین شناس و عباس شناس باشیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
عنایت خداوند در این همایش مشهود است
0
0