۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۳۴۷
گزارشی از آخرین‌ روزهای میزبانی «خسروی»؛

ترافیک پرحجم، اما روان در محور‌های مواصلاتی کرمانشاه

ترافیک پرحجم، اما روان در محور‌های مواصلاتی کرمانشاه
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از ترافیک سنگین، اما روان در محورهای بازگشت زوار شامل محورهای مواصلاتی ایلام- کرمانشاه و خسروی- کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خسروی این‌روزها آخرین‌ روزهای میزبانی زوار ابا عبدالله‌الحسین(ع) را سپری می‌کند.

نگاه‌ها امروز در مرز خسروی، روی گیت‌های ورود به کشور زوم شده است، هم‌اکنون اتفاق قابل توجهی که در این‌ مرز در حال رقم خوردن است بازگشت زوار است.

از اولین روز اعزام از این مرز تا به امروز 45 روز می‌گذرد در این مدت خیلی‌ها دلشان تاب دوری از مولایشان را نداشت و پیاده سواره برای زیارت، خود را به حرم سیدالشهدا رساندند.

دل‌کندن از حرم حسین برای همه سخت است، اما باید از حرم دل کند پیرو راه و هدف پسر زهرا(س) شد، باید با سرلوحه قراردادن حرمت اهل بیت و خاندانش راهی منزل شد، اینجا حرف از رفتن که می‌شود نفس‌ها به شماره می‌افتد، چرا که اینجا معجون یکی‌ست و عاشق میلیون‌ میلیون نفر...

هفت سال است که ایرانیان به شکل امروزی راهی عتبات عالیات می‌شوند اما برای مرز خسروی، امسال اولین سال میزبانی بود؛ گروه گروه جمعیت از این مرز راهی بهشت روی زمین شدند تا اربعین را با عطر حرم امام حسین(ع) معطر کنند.

خسروی در حال پشت‌سر گذاشتن این میزبانی است؛ به گفته فرماندار قصرشیرین، زیرساخت‌های قدیمی‌ترین مرز مشترک با عراق(مرز خسروی) نسبت به سایر مرزهای مشترک با عراق مناسب‌تر است.

مرادعلی تاتار زیرساخت‌های آماده شده در مرز خسروی را متفاوت‌تر از سایر زیرساخت‌های مرزی کشور با عراق دانست و گفت: فاصله درب خروجی این پایانه مرزی با محل استقرار اتوبوس‌ها برای نقل و انتقال مسافران فاصله زیادی نیست و زائران در این پایانه معطل و سردرگم نمی‌شوند.

وی به پارکینگ‌های مناسب، موکب‌ها و وضعیت درمانی و امدادی فراهم شده در این مرز اشاره کرد و افزود: خسروی قدیمی‌ترین، هموارترین و نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به شهرهای زیارتی عراق است.

فرماندار قصرشیرین اقدامات انجام شده و نظم و انضباط حاکم بر مرز خسروی را محصول یک‌کار دسته‌جمعی ادانست و ادامه داد: بازگشت خیل عظیمی از زوار از مرز خسروی در حال انجام است، مشکلی در این خصوص نداریم.

از خسروی طی 2 هفته اخیر، 160 هزار زائر وارد عراق شده که تاکنون حدود 85 هزار زائر از طریق این مرز وارد کشور شده که حدود 15 هزار نفر مربوط به روز گذشته بوده است؛ مسؤولان استان همچنان از پایانه بین‌المللی مرز رسمی خسروی طی امروز و فردا انتظار بازگشت زائران زیادی را دارند.

پلیس‌راه استان با توجه به تعداد خودروهای پارک شده در پارکینگ‌های مرز خسروی و شهر قصرشیرین و همچنین تعداد بسیار زیادی که بدون خودرو شخصی این مرز را برای عزیمت به کربلا انتخاب کرده‌اند، برای بازگشت تعداد زیادی زوار را پیش‌بینی می‌کنند.

محمد حیدری از ترافیک نیمه سنگین، اما روان در محورهای بازگشت زوار شامل محورهای مواصلاتی ایلام- کرمانشاه و خسروی- کرمانشاه خبر داد.

وی در خصوص وضعیت هم‌اکنون(ساعت 10 صبح، 28 مهرماه) تردد شهری استان کرمانشاه در مسیر بازگشت زائران، خاطرنشان کرد: شهر حمیل مسیر برگشت بصورت نیمه‌سنگین و روان، شهر ماهیدشت مسیر برگشت به سمت کرمانشاه میزان تردد نیمه‌سنگین و روان، شهر بیستون مسیر برگشت به سمت صحنه جریان ترافیک نیمه‌سنگین و روان، شهر قصرشیرین میدان امام و خیابان راه کربلا جریان عبور ومرور روان در حال عبور، شهر کرمانشاه میدان آزادگان و میدان امام جریان تردد به‌صورت نیمه سنگین و روان بزرگراه امام و بلوار جانبازان کرمانشاه جریان ترافیک پرحجم و روان در حال عبور، گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر جاده‌های کرمانشاه مملو از خودروهایی است که زائران را هنگام بازگشت جابه‌جا می‌کند، افزود: بار تردد زائرانی که مرزهای خسروی و مهران را برای شرکت در مراسم اربعین انتخاب کرده‌اند غالبا در محورهای استان کرمانشاه است.

وی از توزیع شبانه 10 هزار برگچه هشدار خواب‌آلودگی بین رانندگان اربعین خبر داد و گفت: در مقابل هشت پاسگاه پلیس راه استان از غروب آفتاب تا طلوع آن، برگچه‌هایی توسط مأموران پلیس راه بین رانندگان اربعین توزیع می‌شود که در آن توصیه شده رانندگان از ادامه رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری و در موکب‌ها استراحت کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: وجود این شرایط می‌طلبد تا رانندگان و زائران بیش از همیشه مراقب وضعیت رانندگی خود بوده و از انجام هرگونه حرکات خطرناک و حادثه‌آفرین مانند سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه یادآور شد: خودداری از رانندگی در حین خستگی، صبر و تامل در هنگام ترافیک از دیگر نکاتی است که زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باید رعایت کنند تا شیرینی این سفر معنوی به کامشان تلخ نشود.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان و پیش‌بینی هواشناسی در خصوص بارانی شده آسمان کرمانشاه از امروز تا روز سه‌شنبه جاری، گفت: هر چند این بارش‌ها چشمگیر نیست، اما موجب لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود، لذا رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.

هواشناسی استان کرمانشاه از ورود موج ناپایداری به جو استان طی امروز خبر داده که تاثیر آن را تا روز سه‌شنبه (30 مهرماه) به صورت افزایش ابر، وزش باد، رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و همچنین کاهش محسوس دما در سطح استان پیش‌بینی کرده است.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات