۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۴۰۶

موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین در کربلا

موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم اربعین در کربلا
رییس ستاد مشترک ارتش عراق از موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم زیارت اربعین برای بالغ بر 15 میلیون زائر در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عثمان الغانمی» رییس ستاد مشترک ارتش عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: طرح امنیتی ویژه مراسم میلیونی زیارت اربعین امام حسین (ع) در استان کربلا با موفقیت انجام شد.

آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس (ع) هم شمار زائران امسال اربعین امام حسین (ع) را بالغ بر 15 میلیون نفر از زمان آغاز این مراسم تاکنون اعلام کرد.

«علی المالکی» رییس شورای استان کربلا هم امروز را به دلیل ادامه تشرف و حضور زائران در کربلای معلا تعطیل رسمی اعلام کرده است.

او در بیانیه‌ای تاکید کرد: به منظور ارائه بهترین خدمات و ادامه انتقال زائران از کربلا به استان‌ها یا کشورهای دیگر امروز هم این استان تعطیل رسمی است.

«ثامر عباس الغضبان»، معاون انرژی نخست وزیر عراق هم طرح تامین سوخت موکب‌ها و هیئت‌های حسینی، نانوایی‌ها و دوایر خدمات رسانی و امنیتی در استان کربلای معلا و استان‌های فرات میانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین را موفقیت آمیز توصیف کرد.

وی ادامه داد: کارمندان و تشکل‌های وزارتخانه نفت عراق از ابتدای ماه جاری تا بیستم صفر برنامه تامین سوخت را آغاز کردند و توانستند نیاز شهروندان، موکب‌ها و هیئت‌های حسینی (ع)، نیروگاه‌های برق، نانوایی‌ها و وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی و خصوصی با مشتقات نفتی و سیلندرهای گازی مایع را برآورده کنند و  تلاش‌های صادقانه کارکنان شرکت توزیع فرآورده های نفتی و کلیه نهادهای پشتیبانی کننده آن از تشکل‌های وزارت نفت  جای تحسین دارد.

اداره بهداشت و درمان استان کربلا  هم روز شنبه از ارائه خدمات پزشکی به حدود چهار میلیون زائر در مدت ده روز اخیر خبر داد.

فرماندهی عملیات بغداد هم روز شنبه از موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم سالروز اربعین امام حسین (ع) در پایتخت عراق خبر داد.

 فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تهیه برنامه امنیتی ویژه این مناسبت (اربعین) با مشارکت همه بخش‌های امنیتی و اطلاعاتی و خدمات پشتیبانی با موفقیت همراه بود  و حمایت و حفاظت کامل از هزاران موکب حسینی و میلیون ها زائر عازم  شهر مقدس کربلا به عمل آمد.

منبع: فارس
ارسال نظرات