۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۲۴۴۳۹
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه کفایه الاصول» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه کفایه الاصول» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه کفایه الاصول» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه کفایه الاصول» اظهار داشت: دانش اصول فقه در میان دانش‌هایی که استنباط و استخراج احکام شرع مقدس از متون دینی به آن‌ها نیازمند است، جایگاه رفیع و بی بدیلی دارد و در این میان کتاب ارزشمند و ماندگار " کفایه الاصول" تالیف فقیه و اصولی بزرگ امامیته مرحوم محمدکاظم خراسانی، دارای نقشی ممتاز و محوری در حوزه‌های علمیه است.

وی گفت: جایگاه محوری و استواری و اتقان مطالب این کتاب باعث شده در طول بیش از یک قرن که از تالیف این کتاب می‌گذرد همواره مرکز توجه عالمان دین و بزرگان از اساتید و پژوهشگران بوده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ده‌ها شرح و حاشیه بر آن نگاشته شده است، به گونه‌ای که تقریباً هیچ یک از دانشوران عرصه فقاهت خود را مستغنی از این کتاب و مطالب آن نمی‌داند.

وی افزود: کتاب حاضر که با نام "در نامه کفایه الاصول " تقدیم اساتید و فضلای ارجمند حوزه‌های علمیه می‌شود، به قلم ارزشمند جناب حجت الاسلام و المسلمین حمید درایتی از اساتید توانای سطوح عالی فقه و اصول حوزه علمیه خراسان نگاشته شده است.

وی به معرفی کتاب «درسنامه کفایه الاصول» پرداخت و افزود: این کتاب در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تهیه شده و در حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «درسنامه کفایه الاصول» در ۶ جلد به ترتیب در ۴۸۸، ۵۴۴، ۵۱۲، ۳۸۴، ۴۶۳ و ۴۹۶ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۷ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات