۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۲۴۴۴۲
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

هر انسانی در فهم معرفت الله یک ظرفیتی دارد

هر انسانی در فهم معرفت الله یک ظرفیتی دارد
حجت الاسلام شاه فضل گفت: در فهم معرفت الله و حقایق هستی هر انسانی یک ظرفیتی دارد و هیچکس توان بیش از ظرفیت خود را ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل در ادامه تفسیر آیه ۷۸ سوره کهف که یکشنبه شب در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: حضرت خضر از حضرت موسی تعهد گرفت در مسیر همراهی با او هرآنچه که مشاهده می‌کند اعتراض نکند، چرا که هرانسانی یک ظرفیتی دارد.

وی افزود: در روایت می‌فرماید، اگر آنچه را سلمان می‌دانست به ابوذر می‌گفت، ابوذر کافر می‌شد، چرا که در فهم معرفت الله و حقایق هستی هر انسانی یک ظرفیتی دارد و هیچکس توان بیش از ظرفیت خود را ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: انسان اگر بخواهد بیش از ظرفیت خود از معرفت الله بداند توان اش را نخواهد داشت، به همین دلیل  آنچه را سلمان می‌داند به ابوذر نمی‌گوید.

دبیرجامعه روحانیت کاشان افزود: پیامبر اکرم (ص) و جبرئیل در معراج به نقطه‌ای رسیدند که پیامبر اکرم (ص) به جبرئیل اعلام کرد، از این مکانی که هستیم نمی‌توانم بالاتر بروم چرا که بال و پر من خواهد سوخت.

وی افزود: اگر حضرت موسی به حضرت خضر می‌فرماید از این به بعد نمی‌توانی همراه من باشی به این معنی است که آمدن موسی به دنبال خضر سودی برای حضرت موسی ندارد و خداوند ظرفیتی را به موسی داده است که در وجود حضرت خضر نیست.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در دو آیه قبل از آیت الکرسی به این موضوع اشاره کرده است که برخی از پیامبران را به برخی دیگر برتری دادیم و فضیلت‌هایی را به برخی پیامبران دادیم که به برخی ندادیم.

دبیرجامعه روحانیت کاشان ادامه داد: امام خمینی (ره) در کتاب چهل حدیث می‌فرماید، اگر عارفی حرفی زد و عملی انجام داد که آن را نمی‌پسندید آن را انکار نکنید و او را به دروغ گویی متهم نکنید.

وی یکی از علائم ظهور امام زمان را کشتن نفس زکیه دانست و افزود: یکی از علائم ظهور در آخر الزمان این است که یک انسان بی گناه کشته خواهد شد و این در حالی است که امروز انسان‌های بی گناه زیادی کشته می‌شوند، اما انسان بی گناهی که نفس زکیه دارد انسان خاصی است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: یکی از ماموریت‌های امام زمان این است که هرکجا حقی ضایع می‌شود به شرطی که صاحب حق ضایع شده انسان صالحی باشد و به کسی ظلم نکرده باشد به او کمک کند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات