۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۲۴۴۴۷
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران:

تمدن‌سازی بزرگ جهانی آغاز شده است

تمدن‌سازی بزرگ جهانی آغاز شده است
معاون حوزه علمیه خواهران گفت: تمرین زیست اجتماعی بر اساس دوستی، صفا و صمیمیت از کارکردهای اجتماعی راهپیمایی اربعین است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «معصومه ظهیری» در گفت و گویی، راهپیمایی اربعین را بزرگ ترین تجمع انسانی به مدیریت شیعه دانست و گفت: هیچ اجتماعی در دنیا با مدیریت شیعه، به بزرگی مراسم راهپیمایی اربعین سراغ نداریم، اما حضور در این اجتماع بزرگ به شیعیان اختصاص ندارد، بطوریکه از دیگر مذاهب اسلامی و همچنین از دیگر ادیان هم در این حرکت عظیم حضور دارند و مردم از نقاط مختلف جغرافیایی شرکت می کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه مدیریت شیعیان در اربعین، از یک جهت توان شیعه در اداره اجتماعات و یک رنگی آنان را نشان می‌دهد و از سوی دیگر واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا را متجلی می کند، تصریح کرد: این اجتماع بزرگ جهانی، نزدیکی دل ها در سایه سار پرچم اباعبدالله الحسین علیه السلام را یادآوری می کند.

عضو هیات علمی جامعه الزهرا، اربعین را نشان دهنده قیام، عدالت خواهی و تمدن سازی بزرگ اسلامی به بهترین شکل دانست و افزود: این تجمع ادامه پیدا خواهد کرد و به غایت و پیروزی نهایی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: ظهور انفسی پس از راهپیمایی اربعین، مقدمه است که به تدریج اتفاق می افتد، همانطور که برای غیبت امام عصر، در ابتدا دسترسی به امام سخت شد و امام معصوم در غیبت صغرا و بعد غیبت کبرا بود، اگر جامعه بخواهد به بالندگی، بلوغ و والایی برسد و عدل را پیاده بکند، مردم باید ابتدا به نیاز انفسی برسند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: اربعین حسینی تجلی ظهور انفسی در مردم است و پس از آن ظهور آفاقی هم باید به تدریج اتفاق بیفتد تا این ظرفیت، استعداد و قابلیت برای پذیرش حکومت جهانی در مردم ایجاد شود، این مدل مقدم داشتن دیگران بر خود، سادگی، دل نبستن به دنیا و حاکمیت بر دل‌ها و وحدت مردم و تقوامحوری و خودنگهداری مدلی است که همه آزادگان جهان و هستی را به مقام رضایت می رساند.

ظهیری اظهار داشت: راهپیمایی اربعین، بهترین الگو برای اداره اجتماعات توسط دولت‌ها است و نشان می دهد هر چقدر کارها در کنار مردم، با مردم و همراه مردم و نه حکومت بر مردم باشد؛ به نتیجه مطلوب تری می رسیم.

وی با بیان اینکه اربعین حاکمیت بر دلهاست تصریح کرد: اربعین، نظمی است که مردم ایجاد می کنند و کنار هم بودن، همدلی رفاقت را در اربعین تمرین می‌کنند، همانطور که در حکومت مولا حجت ابن الحسن اینگونه است، البته نه اینکه در آن زمان، هیچ آثاری از ظلم باقی نمی‌ماند؛ بلکه غلبه با عدل، مهربانی، نوع‌دوستی، صلح خواهد بود.

این کارشناس مذهبی گفت: تمدن‌سازی بزرگ جهانی آغاز شده است و راهپیمایی بزرگ اربعین مقدمه و نقطه آغاز آن است و همه جهانیان، به‌زودی عطش و نیاز خود را، به برقراری چنین حکومت، تمدن و حاکمیتی اعلام خواهند کرد، چرا که در اسلام هم فرد و هم جامعه اصالت دارد، فرد صالح در جامعه سالم تضمین کننده سلامت است.

ظهیری خاطر نشان کرد: افراد عاشق دلداده، علاوه بر این که در این مسیر ارادی و عاقلانه گام بر می‌دارند؛ زیست اجتماعی را بر اساس صفا و صمیمیت و صلح و آزادی تمرین می کنند و حتی کسانی که از جهت عقیدتی با شیعیان یکسان نیستند، کنار هم زیستن را به رغم اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها و فاصله های بین اجتماعات طبقات مردم، تمرین می‌کنند و این یکی از کارکرد های اجتماعی اربعین است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: راهپیمایی اربعین نوعی کارورزی در اداره اجتماع بزرگ انسانی را به ما نشان می دهد و ما در پی آن به دنبال جهانی سازی بر اساس صلح و عدل هستیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات