۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۲۴۴۴۸
فرمانده مرزبانی ناجا:

زیرساخت های آن سوی مرز در شأن زائران نیست

زیرساخت های آن سوی مرز در شأن زائران نیست
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: باید از اکنون به فکر تکمیل زیرساخت های آن سوی مرز باشیم چرا که این وضعیت در شرایط فعلی در شأن زائران نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از مرزهای استان ایلام به برگزاری نشستهای دیپلماسی متعدد با مسئولان عراقی قبل و حین ایام اربعین اشاره و اظهار کرد: در این نشستها، نکات ریزی را که در توافقنامه‌های قبلی برای سهولت در تردد زائران و امنیت مرزها داشتیم بررسی کرده و به سرانجام رساندیم که امسال به بهترین شکل ممکن کنگره بزرگ اربعین برگزار شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به موج پایانی بازگشت زائران از مرزهای چهارگانه به کشورمان گفت: تاکنون هیچگونه ناامنی و مشکل امنیتی در این مرزها و مسیر تردد زائران اربعین رخ نداده و عبور و مرور از مرز به نحو مطلوب در جریان است.

وی به تکمیل زیرساختهای آن طرف مرز مهران و داخل خاک عراق با توجه به شرایط نامناسب فعلی تأکید و تصریح کرد: باید از اکنون به فکر تکمیل زیرساختهای آن سوی مرز باشیم چرا که این وضعیت در شرایط فعلی در شأن زائران نیست.

این مقام انتظامی افزود: تلاش خواهیم کرد از نقطه صفر مرزی مهران به طول سه کیلومتر داخل خاک عراق را با کمک طرف عراقی ساماندهی کرده، آسفالت و زیرسازی کنیم همچنین علاوه بر ایجاد فضای سبز،  فضای مناسب برای تردد و  برپایی موکبها را نیز جانمایی کنیم.

رضایی متذکر شد: از طرف عراقی خواسته‌ایم نقشه‌های محوطه مرزی خود را هر چه زودتر در اختیار ما قرار دهند تا با هماهنگی مسئولان دو طرف، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح ساماندهی مرز "زرباطیه" را آغاز کرده تا قبل از شروع اربعین سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: هم‌اکنون شرایط مسیر تردد زائران ایرانی پس از خروج از مرز تا رسیدن به محوطه پارکینگ خودروها به هیچ وجه مناسب نیست و این مسئله موجب گلایه زائران شده که باید با همکاری طرف عراقی این بخش از مرز داخل خاک عراق نیز همچون مرز مهران به شکل آبرومندی ساماندهی شود.

وی به دیدارهای متعدد خود با فرماندهان مرزی عراق در مرزهای مشترک مهران، چذابه، شلمچه و خسروی در ایام اربعین اشاره و بیان کرد: در این دیدارها همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا به صورت میدانی و با سرعت بیشتری مشکلات موجود را بر طرف و زائران با آسودگی خاطر از مرزها تردد کنند.

محمود لطیف
منبع: تسنیم
ارسال نظرات