۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۴۴۵۹
نماینده مجلس:

حربه دشمن در اربعین جواب نداد

حربه دشمن در اربعین جواب نداد
نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: دشمنان حربه‌هایی مانند بزرگ نشان دادن اعتراضات بغداد برای ناامن نشان دادن این مسیر استفاده کردند اما حضور مردم جهان معادلات را به هم زد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ابوالفضل ابوترابی گفت: حرکت جهانی اربعین تنها توسط امام حسین (ع) مدیریت می‌شود و از توان فکر بشری خارج است، این حضور با این حجم از هزینه از سوی مردم نشان از مدیریت معصوم دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی اگر کشورها و رسانه‌ها تصمیم بر عدم بازتاب اخبار این اجتماع بگیرند این حماسه رفته رفته نگاه‌های جهانیان را به خود جلب خواهد کرد و در روزهای اخیر نیز شاهد بودیم که هشتگ‌های مرتبط با پیاده‌روی اربعین در توئیتر ترند شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید سفر زائران را تسهیل کنند و این اقدامات در حوزه حمل و نقل باید جدی‌تر پیگیری شود، عبور از مرزهای فیزیکی ظاهری باید آسان شود تا مردم کشورهای مختلف بتوانند در سال‌های آینده آسان‌تر از مرزها تردد کنند چرا که این راهپیمایی مقدمه ظهور خواهد بود.

ابوترابی بیان کرد: تعداد شیعیان در جهان اندک است اما این تعداد یکی از بزرگ‌ترین تجمع‌های جهان را رقم می‌زنند، البته این مراسم محدود به شیعیان نیست و از اهل تسنن تا پیروان ادیان مختلف در آن شرکت می‌کنند که حامل پیام حیات تشیع از 1400 سال قبل تاکنون است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمنان از حربه‌های مختلف مانند بزرگ نشان دادن اعتراضات بغداد برای ناامن نشان دادن این مسیر استفاده کردند اما حضور مردم از سراسر جهان در مراسم معادلات را به هم زد و حضوری بسیار پرشورتر را شاهد بودیم که پیام وحدت ملت ایران و عراق را به دنیا مخابره کرد.

محمود لطیف
منبع: فارس
ارسال نظرات