۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۴۴۶۸
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان:

۱۰۰ هزار نفر در شلمچه آموزش بهداشتی دیدند

۱۰۰ هزار نفر در شلمچه آموزش بهداشتی دیدند
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اربعین امسال حدود ۱۰۰ هزار زائر در مرز شلمچه به صورت فردی آموزش بهداشتی دیدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آرش یلالی گفت: همچنین یک هزار و ۷۰۸ نفر با مراجعه به درمانگاه مامایی این منطقه خدمات دریافت کردند که در این میان ۶۴۶ زن عارضه‌دار و ۵۶ مورد مادر باردار عارضه‌‎دار درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون۳۸۴ نفر با مراجعه به مرکز دندانپزشکی در مرز شلمچه خدماتی همچون کشیدن دندان، ترمیم و جرم‌گیری را دریافت کردند، اظهار کرد: تاکنون ۱۷۲ مورد نمونه‌ برداری میکروبی آب و ۲ هزار و ۳۴۰ مورد بازدید از مخازن آب شرب در مرز شلمچه انجام شده است.

یلالی تصریح کرد: تا روز گذشته ۷۴۷ مرتبه از مرکز پخت جمعی غذای زایران و ۷۱۷ مرتبه نیز از محل اسکان زائران بازدید بهداشتی صورت گرفت و ۲ هزار و ۲۱۴ بازدید نیز از موکب‌ها انجام شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان تعداد موارد بازدید از تأسیسات رفاهی و سرویس‌های بهداشتی (حمام، توالت و استراحتگاه) را ۱۲ هزار و ۴۹۶ مورد عنوان کرد و گفت: تا این لحظه حدود ۱۰۰ هزار زائر به صورت فردی آموزش بهداشتی دیدند و این آموزش برای گروه‌ها نیز ۶۹ هزار و ۲۰۳ مورد بوده است.

یلالی افزود: حدود ۵۶ هزار برگ رسانه آموزشی مکتوب نیز در میان زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه توزیع شده ضمن اینکه تاکنون حدود ۱۸ هزار ماسک نیز میان زائران حسینی حسینی در مرز شلمچه توزیع شده است.

محمود لطیف
ارسال نظرات