۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۲۴۴۷۷

نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهر برگزار می‌شود

نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهر برگزار می‌شود
مسئول کانون تعزیه استان بوشهر گفت: نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهر با شرکت ۳۵۰ نفر در قالب ۱۲ گروه آغاز به‌کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد مظفری یکی از ویژه برنامه هنرمندان بوشهری را تبیین واقعه عاشورا دانست و اظهار داشت: هنرمندان بوشهری واقعه عاشورا را در قالب تعزیه‌خوانی ارائه می‌کنند.

وی، قدمت تعزیه‌خوانی در استان را افزون بر 3 قرن دانست و بیان کرد: تعزیه‌خوانی که روایتگر واقعه کربلا و قیام سرخ عاشورای حسینی است قدمت آن در استان بوشهر به بیش از 3 قرن می‌رسد.

مسئول کانون تعزیه استان بوشهر با بیان اینکه تعزیه‌خوانی نزد مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد:نمایش تعزیه با همکاری هنرمندان در شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرا می‌شود که جوانان، نوجوانان علاقه خاصی برای دیدن این نمایش مذهبی دارند.

مظفری با اشاره به فعالیت 20 گروه تعزیه در استان بوشهر تصریح کرد: 30 گروه  تعزیه‌خوانی  در استان بوشهر ثبت شده که از این شمار 20 گروه آن فعال هستند و در مناسبت‌های مختلف به اجرای تعزیه می‌پردازند.

وی 80 درصد گروه‌های فعال تعزیه‌خوانی استان بوشهر را در دشتستان دانست و افزود: برخی از گروه‌های تعزیه‌خوانی بین‌‌المللی فعالیت می‌کنند و به کشورهای مختلف برای اجراء و تبیین واقعه عاشورا و اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

مسئول کانون تعزیه استان بوشهر از برگزاری نهمین همایش سوگواره خبر داد و بیان کرد: نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهر با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از امشب کار خود را در میدان رئیسعلی دلواری بوشهر آغاز  می‌کند.

مظفری با بیان اینکه همایش سوگواره هر شب بعداز نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود گفت: این همایش 5 شب با شرکت 350 نفر در قالب 12 گروه نمایشی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری نهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهررا شناسایی توانمندی گروه‌های تعزیه دانست و افزود: همزمان با اجرای تعزیه با حضور گروه‌های استانی مراسم سنج، دمام و مداحی سنتی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
سلام چرا عکس های کانون تعزيه که تسنیم گذاشته مربوط به گروهی است که ازاعضای کانون تعزيه استان بوشهرنیست
0
0