۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۴۴۹۳

یزد| نیکوکاران یزدی ۴۸ میلیارد ریال زکات دادند

یزد| نیکوکاران یزدی ۴۸ میلیارد ریال زکات دادند
معاون کمیته امداد استان یزد گفت: مردم نیکوکار استان در شش‌ماهه نخست سال جاری ۴۸ میلیارد ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، غلامرضا مشعل چی با بیان اینکه 357 عامل افتخاری و 212 مبلغ زکات برای ترویج این فریضه الهی با کمیته امداد همکاری دارند، اظهار داشت: مردم نیکوکار استان یزد طی شش‌ماهه نخست امسال 48 میلیارد ریال زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که 84 درصد از این کمک‌ها در امور محرومان و 16 درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی با بیان اینکه 50 درصد از زکات اختصاص‌یافته در بخش محرومان برای معیشت آنان هزینه شد، افزود: 27 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای ساخت، مرمت و بازسازی منازل محرومان، 10 درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و 13 درصد برای کمک به هزینه درمانی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت طی شش‌ماهه نخست سال 98  اختصاص یافت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد افزود: 19 میلیارد ریال از زکات جمع‌آوری‌ شده در قالب زکات مستحبی و 29 میلیارد ریال زکات واجب بوده است.

وی بیان اینکه سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد 11 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات پرداخت کردند افزود: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌ شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

مشعل چی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های موفق و مورد تایید در حوزه زکات، شجره طیبه است گفت: در این طرح کشاورزان با نیت انفاق و کمک به نیازمندان، محصول یک یا چند درخت خود را برای مدت معین در اختیار دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد قرار می‌دهند./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات