۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۲۴۵۲۹
رحمانی:

نهضت ساخت داخل حلال مشکلات آینده صنعت کشور است

نهضت ساخت داخل حلال مشکلات آینده صنعت کشور است
وزیر صمت با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری از روند ساخت داخل در راستای تأمین نیازهای صنعتی کشور، گفت: روند شکل گرفته در این حوزه کاملا امیدوار کننده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت در جلسه اقتصاد مقاومتی وزارتخانه خاطرنشان کرد: توسعه و تعمیق ساخت داخل علاوه بر اینکه موجبات خودکفایی و قطع وابستگی کشورمان را در بسیاری از بخش‌ها فرآهم می کند؛ فرصت های شغلی جدید نیز برای جوانان این مرز و بوم ایجاد می کند و همچنین در ایجاد ارتباط سازنده میان دانشگاه و صنعت نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق آمار اعلام شده در سال ۹۷ در ۱۰ ردیف نخست لیست واردات انواع اقلام کالایی به کشور، فقط ۲ مورد متوجه بخش صنعت است که شامل قطعات خودرو و الکترودهای ذغالی است.

رحمانی توضیح داد: خوشبختانه در هر ۲ مورد یعنی هم در تامین قطعات مورد نیاز بخش خودرو و هم در تأمین نیاز الکترود ذغالی مورد مصرف واحدهای فولادی کشور، اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته و از ابتدای امسال فقط در بخش خودرو ۲ میز تخصصی برای داخلی سازی انواع قطعات خودرو برگزار شده است.

وی تصریح کرد: از محل برگزاری میز اول و دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو امکان داخلی سازی ۷۷ قطعه خودرو با امکان ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: تأمین الکترود ذغالی در صنعت فولاد کشور از اواخر سال گذشته تبدیل به یک دغدغه شده بود که با تمهیدات اندیشیده شده علاوه بر تامین به هنگام نیاز کشور تا دو سال آینده از طریق واردات در یک اقدام اصولی و در چارچوب برنامه ساخت داخل، احداث واحد تولیدی این کالای استراتژیک در دستور کار قرار گرفته و انشاءالله تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رحمانی همچنین با اشاره به برخی آمارهای افزایشی انواع تولیدات صنعتی کشور طی ۶ ماه نخست امسال از جمله فولاد، مس، صنایع غذایی و بسیاری موارد دیگر، خاطرنشان کرد: با رویکرد موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت و اهمیت قائل شدن به توان داخلی در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی کشور، خوشبختانه گام‌های خوبی نیز برداشته شده است که آثار آن به زودی برای مردم عیان خواهد شد.

ارسال نظرات