۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۶۲۴۵۴۱

مقام صهیونیست در کنفرانس ضدایرانی در بحرین شرکت کرد

مقام صهیونیست در کنفرانس ضدایرانی در بحرین شرکت کرد
یک مقام ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در یک کنفرانس ضدایرانی که از امروز در بحرین آغاز به کار کرده شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در یک کنفرانس ضدایرانی که امروز در بحرین برگزار می‌شود شرکت کرد. 

خبرگزاری رویترز حضور «دانا بنونیستی»، مدیر اداره «مبارزه با تروریسم» در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس موسوم به «امنیت دریایی در خلیج فارس» را تازه‌ترین نشانه گرم شدن روابط میان یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس و اسرائیل دانسته است. 

کشورهای عربی، از جمله بحرین روابط رسمی با رژیم صهیونیستی ندارند اما در سال‌های گذشته علی‌رغم مخالفت‌های داخلی تحرکاتی را برای عادی‌سازی روابط با این رژیم آغاز کرده‌اند. 

کنفرانس بحرین که از امروز دوشنبه در این کشور آغاز شده ادامه کنفرانس ضد ایرانی دیگری است که در ماه فوریه به ابتکار وزارت خارجه آمریکا در «ورشو»، پایتخت لهستان برگزار شد.

دولت آمریکا اعلام کرده قصد دارد یک ائتلاف دریایی برای مقابله با آنچه «تهدید ایران» خوانده شده تشکیل دهد اما در رسیدن به این هدف ناکام مانده است. از میان ۶۰ کشوری که آمریکا برای آنها دعوت‌نامه جهت پیوستن به این ائتلاف ارسال کرده کمتر از پنج کشور به این ائتلاف پیوسته‌اند. یکی از معدود کشورهایی که دعوت آمریکا را اجابت کرده بحرین بوده است. 

«شیخ خالد بن احمد الخلیفه»، وزیر خارجه بحرین برای آغاز این کنفرانس گفت: «امنیت هوانوردی و دریانوردی جزو اولویت‌های سیاست‌گذاری در منطقه است.»

منبع: فارس
ارسال نظرات