۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۶۲۴۵۵۴
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تمایزهای فقهی زن و مرد» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تمایزهای فقهی زن و مرد» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تمایزهای فقهی زن و مرد» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی تمایز‌های فقهی زن و مرد» اظهار داشت: همان‌گونه که نشناختن تفاوت‌های طبیعی عالم خلقت و عدم درک صحیح و دقیق فلسفه وجودی این تفاوت‌ها، و نیز زشتی‌ها و زیبایی‌ها، سبب می‌شود، انسان بابدبینی، جهان هستی را سراسر بی‌عدالتی و غرق در تبعیض بداند.

وی گفت: بدیهی است که این عدم شناخت وقتی با بی‌توجهی به مستندات فقهیِ احکام درباره دو جنس زن و مرد تقویت شد، قطعاً دین را در معرض اتهامِ بی‌عدالتی و تبعیض قرار می‌دهد که نوعی ظلم و ستمِ مشهود و دیرینه را بر نیمی از پیکره خلقت آدمی روا داشته و بااستناد آن به دین خدا، مهر سکوت را بر لب‌ها می‌زند تا کسی جسارت اعتراض پیدا نکند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که از مطالعه دقیق منابع دینی، به ویژه قرآن‌کریم به دست آید که اسلام هرگز نظریه تحقیر و اهانت به زن را نمی‌پذیرد، بلکه همواره نگرشی توأم با احترامِ ویژه به وی ابراز داشته است. آیه فوق و ده‌ها آیه دیگر در قرآن، دلالت بر آن دارند که هم مردان و هم زنان، از یک حقیقت واحده آفریده شده اند.

وی افزود: خلقت تمامی مردان و زنان به‌طور یکسان، به همان زن و مرد نخستین نسبت داده شده است: (یا أَیُّها النّاسُ إِنّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثی وَجَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَقَبائِـلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِـیمٌ خَبِیرٌ)؛‌ای مردم! ما شما را از مرد و زنی آفریدیم و شما را ملّت ملّت و قبیله قبیله گردانیدیم تا یک‌دیگر را بشناسید، در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا باتقواترین شماست، بی‌تردید خداوند دانای آگاه است.

پهلوانی اظهار داشت: همان‌طور که از اهل قبیله یا طایفه‌ای بودن یا نبودن افتخار نیست، زن یا مرد بودن نیز افتخار نمی‌باشد، بلکه افتخار، ارزش و کرامت انسان از دیدگاه خداوند، تقوا و پارسایی است.

وی به معرفی کتاب «بررسی تمایز‌های فقهی زن و مرد» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته محسن جهانگیری است که در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تهیه شده و در انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب «بررسی تمایز‌های فقهی زن و مرد» با ۴۱۶ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۸۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات