۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۲۴۵۶۹
حجت الاسلام اسماعیل زاده مطرح کرد؛

ضرورت تقویت نشست های علمی در مدارس علمیه

ضرورت تقویت نشست های علمی در مدارس علمیه
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، تقویت نشست‌های علمی در سطح مدارس علمیه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پژوهشی سال تحصیلی جدید دانست.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از اجرای طرح جامع پژوهشی در سطح مدارس علمیه خبر داد.
 
وی با بیان این که اجرای برنامه‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه از سال تحصیلی جدید مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: این طرح جامع پژوهشی پس از تصویب در شورای پژوهشی استان اجرای آن در مدارس علمیه آغاز شده است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که توجه به امر پژوهش در سطح مدارس علمیه به صورت منسجم و هدفمند پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: همه مدارس علمیه استان موظف به اجرای طرح‌های پژوهشی ابلاغی از سوی شورای پژوهش هستند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که رشد و تقویت برنامه‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه از جمله اولویت‌های این معاونت است، تصریح کرد: در همین راستا طرح جامع یک ساله پژوهشی مدارس علمیه به منظور اجرا ابلاغ و لازم الاجرا است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیازمند تقویت مهارت‌های پژوهشی در میان طلاب حوزه هستیم، بیان داشت: این مهارت‌های لازم با برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی مستمر در مدارس علمیه ایجاد خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که رشد و بالندگی علمی حوزه نیازمند توجه جدی به مقوله تحقیق و پژوهش است، افزود: مدارس علمیه برای رشد شاخص‌های علمی خود باید بیش از پیش به مسأله پژوهش توجه کنند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، تقویت نشست‌های علمی در سطح مدارس علمیه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پژوهشی سال تحصیلی جدید دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا سرفصل‌های پژوهشی استخراج و دسته بندی و به مدارس علمیه ابلاغ شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، توجه به مبانی بیانیه گام دوم انقلاب را یکی از سرفصل‌های مهم پژوهشی جهت برگزاری نشست‌های علمی در سطح مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه به عنوان مهم‌ترین پشتیبان نظام و ولایت، نقش بسیار مهمی در تبیین این بیانیه مهم بر عهده دارد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که حوزه در عرصه تحقیق و پژوهش باید همواره پیشگامی خود را در مقایسه با سایر مراکز علمی و آموزشی حفظ کند، افزود: تحقق این امر نیازمند توجه مستمر به مقوله تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات