۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۲۴۶۰۸
حجت الاسلام سلیمانی:

رشد و بالندگی علمی حوزه نیازمند تقویت بعد انقلابی است

رشد و بالندگی علمی حوزه نیازمند تقویت بعد انقلابی است
حجت الاسلام سلیمانی بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در طلاب و روحانیان تأکید کرد و گفت: رشد و بالندگی علمی حوزه نیازمند تقویت بعد انقلابی این مرکز مهم علمی و دینی کشور است.
حجت الاسلام صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تقویت دین و انقلاب را مهم‌ترین دغدغه حوزه و روحانیت در طول چهار دهه اخیر دانست و گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی همواره مورد هجمه‌های سنگین دشمنان اسلام و انقلاب قرار داشته است.
 
وی با بیان این که حوزه‌های علمیه مهم‌ترین و مستحکم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر بوده اند، افزود: بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی با هوشیاری حوزه و روحانیت خنثی شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر با پشتوانه حوزه‌های علمیه و روحانیت به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است، تصریح کرد: روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت در طول این چهار دهه توطئه دشمنان را خنثی و موجب تقویت انقلاب و نظامی اسلامی شده است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر، هدایت جامعه به سمت معنویت و معرفت الهی را یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه در طول تاریخ برشمرد و گفت: حوزه با تربیت و پرورش متخصصان امور دینی، جامعه را در مسیر رشد دینی و اخلاقی سوق می‌دهند.
 
حجت الاسلام سلیمانی، نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت را هدایت گری و معنویت بخشی در جامعه دانست و تصریح کرد: جایگاه معنوی امروز جامعه اسلامی نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و تبلیغی روحانیت و حوزه‌های علمیه است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه‌های علمیه و روحانیت با هدایت گری، جامعه را از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهند، افزود: در شرایطی که بنگاه‌های دروغ پراکنی دشمن شبانه روزی می‌کوشند تا چهره نظام و روحانیت را در جامعه خدشه دار کنند رسالت روحانیت در خنثی سازی این توطئه‌ها بسیار حائز اهمی است.
 
وی، حفاظت از کیان اسلام و تشیع را از دیگر وظایف مهم حوزه‌های علمیه و روحانیت عنوان کرد و گفت: این رسالت و وظیفه مهم با تبلیغ صحیح دین در جامعه محقق می‌شود که بر عهده روحانیت و طلاب جوان است.
 
حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که پرچم اسلام ناب با تلاش همه جانبه حوزه‌های علمیه و روحانیت در جهان به اهتزاز درآمده است، افزود: تلاش دشمن از تضعیف حوزه‌های علمیه و روحانیت، کاهش اثرگذاری اسلام ناب در جهان است.
 
 مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در طلاب و روحانیان تأکید کرد و گفت: رشد و بالندگی علمی حوزه نیازمند تقویت بعد انقلابی این مرکز مهم علمی و دینی کشور است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات