۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۲۴۶۱۱
با حضور آیت الله مقتدایی؛

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار می شود

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار می شود
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان، با حضور آیت الله مقتدایی خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان با حضور آیت الله مقتدایی خبر داد.
 
وی با بیان این که مراسم عمامه گذاری طلاب واجد شرایط حوزه علمیه مازندران بیست و سوم آبان ماه و همزمان با هفدهم ربیع الاول به میزبانی مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم متمرکز استانی، آیت الله مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه و نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور خواهند داشت.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تاکنون بیست نفر از طلاب برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت در آن مراسم واجد شرایط شده انده، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده طلاب برای تلبس در این مراسم تمرکز، امکان افزایش تعداد طلاب واجدشرایط نیز وجود دارد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مراسم متمرکز جشن عمامه گذاری همزمان با مناسبت‌های شاخص به میزبانی یکی از مدارس علمیه استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم نیز با حضور علما، روحانیان، مسؤولان و همچنین طلاب جوان در مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار برگزار خواهد شد.
 
وی، اتمام پایه پنجم برای طلاب بلند مدت و گذراندن ۱۳۰ واحد درسی برای طلاب مدارس علمیه سفیران، ثبت نام در سای معاونت تهذیب، شرکت در کارگاه مهارتی تلبس، بررسی امور صیانتی، مصاحبه علمی و همچنین تأییدیه اخلاقی مدیر مدرسه را از جمله مهم‌ترین شروط تلبس طلاب عنوان کرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب علاقه‌مند به تلبس باید کلیه مراحل یاد شده را با موفقیت بگذرانند، خاطرنشان کرد: هر گونه تلبسی خارج از قوائد و قانون ذکر شده غیر قانونی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که لباس مقدس روحانیت از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و طلاب و روحانیان وظیفه دارند در حفظ و صیانت از آن همواره کوشا باشند، تصریح کرد: طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کند وارد عرصه‌ای دیگر از زندگی طلبگی می‌شود که باید همواره مراقب اخلاق، رفتار و اعمال خود در جامعه باشد.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که حفظ شأن و جایگاه روحانیت یکی از مهم‌ترین و اولویت دار‌ترین وظایف طلاب جوان حوزه یاد کرد و گفت: یک طلبه باید در همه امور الگوی برتر جامعه باشد و این موضوع سبب رشد و ارتقای جایگاه او در جامعه خواهد شد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات