۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۴۶۱۴
معاون پژوهش حوزه امام جعفرصادق اندیمشک:

استقبال عراقی ها از زائران نقشه دشمنان را خنثی کرد

استقبال عراقی ها از زائران نقشه دشمنان را خنثی کرد
حجت الاسلام خادمی با اشاره به تلاش‌ها برای اختلاف افکنی میان ایرانی‌ها و عراقی‌ها، گفت: این تلاش‌ها به جایی نرسید و شاهد حضور چند برابری زائران و استقبال عراقی ها بودیم.
حجت الاسلام حمیدضا خادمی، معاون پژوهش حوزه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عزیمت طلاب مدرسه به پیاده روی اربعین اظهار داشت: طلاب به تبلیغ، پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی و برگزاری گعده‌ها با جوانان و خانواده‌های عراقی پرداختند.

معاون پژوهش حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه برای اختلاف افکنی میان ایرانی‌ها و عراقی‌ها بیان داشت: این تلاش‌ها به جایی نرسید و شاهد حضور چند برابری زائران و استقبال شان از شهادت و ایثار در مسیر اباعبدالله الحسین (ع) بودیم ضمن اینکه میزبانی پرشور و فوق العاده عراقی‌ها قابل مقایسه با سال‌های گذشته نبود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه زائران هیچگونه کمبودی را احساس نکردند، ادامه داد: خانواده‌ها و موکب داران عراقی بسیار عزیزانه و محترمانه از زائران استقبال و به خواسته هایشان رسیدگی می‌کردند؛ از سوی دیگر در ارتباط طلاب با موکب داران و جوانان عراقی ضرورت توجه و تقویت زبان عربی در حوزه‌ها احساس شد.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه حوزه باید توجه بیشتری به زبان عربی داشته باشد، اضافه کرد: فراگیری زبان عربی یکی از مهارت‌های ویژه و مورد نیاز طلاب است که در زیارت اربعین بیش از پیش احساس می‌شود و با عدم فراگیری آن، بسیاری از مطالب بیان و دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از یک طلبه تسلط به زبان عربی خواسته می‌شود، گفت: متأسفانه در بحث مکالمه عربی اقدام و گام جدی را برنداشتیم، اما بنا را بر تقویت زبان و مکالمه عربی در نیمسال دوم تحصیلی قرار دادیم؛ چرا که اکنون یک ضرورت محسوب می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک اذعان کرد: در سفر اربعین بسیاری از عراقی‌ها بر این باور بودند که طلاب خوزستانی احاطه کاملی به زبان عربی دارند، عدم توجه به زبان عربی یک نقطه ضعف و نیازمند توجه بیش از بیش حوزه است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات