۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۶۳۰

دومین جلسه شورای سیاستگذاری همایش چهل سال قانون اساسی برگزار شد

دومین جلسه شورای سیاستگذاری همایش چهل سال قانون اساسی برگزار شد
بهادری جهرمی به جایگاه زن و خانواده در قانون اساسی گفت: خانواده به مثابه سلول در بدن و جامعه‌ای کوچک از کل جامعه است که تنها جزء طبیعی و حقیقی جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، دومین جلسه شورای سیاست گذاری همایش چهل سال قانون اساسی برگزار شد، در این نشست تخصصی، دکتر محمد روشن رییس پژوهشکده خانواده و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علی بهادری جهرمی رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، دکتر خدیجه مظفری عضو علمی دانشگاه الزهرا (س) و دکتر الهه مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا (س) به سخنرانی پرداختند.

 علی بهادری جهرمی در این نشست با اشاره به جایگاه زن و خانواده در قانون اساسی گفت: خانواده به مثابه سلول در بدن و جامعه‌ای کوچک از کل جامعه است که تنها جزء طبیعی و حقیقی جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر سلول‌های بدن یا همان خانواده معیوب شوند، جامعه دچار بیماری و مشکلات می‌شود؛ لذا رشد جامعه در راستای خانواده شکل می‌گیرد.

بهادری با اشاره به اینکه زوایای روشن و نقشه راه مناسبی در این خصوص وجود ندارد، تأکید کرد: در حالی که اصول متعدد و سیاست‌های کلی خانواده را داریم که می‌تواند الگوی برتری از خانواده را ترسیم کند، اما متأسفانه نقاشی کدری از خانواده وجود دارد.

 وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب «سیاست‌های کلی خانواده» را سه سال پیش ابلاغ کردند، افزود: در طراحی نظامات، باید جایگاه زن و خانواده مورد توجه جدی قرار بگیرد و الگوی مطلوب و شفافی برای خانواده تعریف شود.

بهادری در پایان با بیان اینکه علی‌رغم بنیاد‌های عمیق دینی-ایرانی هنوز نتوانسته‌ایم الگوی مطلوب خانواده را آن‌گونه که باید داشته باشیم، تصریح کرد: با تعیین نظام حقوقی مبتنی بر الگوی مطلوب باید در حوزه حقوقی اقدام لازم را انجام داده و در عمل به اجرا درآوریم.

شایان ذکر است همایش «چهل سال قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ دستاوردها، ظرفیت‌ها و چشم‌اندازها» به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سال تصویب قانون اساسی، به همت پژوهشکده شورای نگهبان و با همکاری قوای مجریه، قضائیه و مقننه و مشارکت مراکز دانشگاهی و پژوهشی برجسته کشور در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات