۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۶۲۴۶۳۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

بایکوت خبری اربعین حسینی از سوی رسانه های غربی

بایکوت خبری اربعین حسینی از سوی رسانه های غربی
صفار هرندی به بایکوت خبری اربعین حسینی از سوی رسانه های غربی اشاره کرد و گفت: سانسور بزرگ ترین رویداد سال در رسانه های غربی بی معنا نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در ششمین کرسی آزاداندیشی رسانه‌ای که با موضوع اربعین، چالش‌ها و راهکارها در دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار شد، گفت: با هنر می توان سخن حق را ماندگار کرد.

وی با بیان این مطلب که پیاده روی اربعین آیین مردم عراق و مسلمانان است، ادامه داد: در سال های اخیر ما شاهد اقداماتی در راستای تقویت پیاده روی اربعین بودیم اما نباید آفاتی که در زیاده روی این امر وجود دارد غفلت کرد و آن را مورد بررسی قرار نداد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بایکوت خبری پیاده اربعین در رسانه های غربی، اظهار داشت: چشم پوشی رسانه های غربی از حرکت خودجوش زائران حسینی در پیاده روی اربعین یک حرکت معنا دار است.

صفارهرندی با بیان اینکه پیاده روی اربعین مراسمی مردمی است و دولت ها در برگزاری آن ناتوان هستند، اظهار داشت: اصل برگزاری این مراسم بر دوش مردم است.

وی افزود: از جمله موفقیت مردم عراق در برگزاری مراسم پیاده روی اربعین مربوط به سنت های قبیلگی و عشیره ای موجود در عراق می شود و همین امر است که دولت ها را در برگزاری این مراسم یاری می رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که در مراسم پیاده روی اربعین مشاهده می کنیم به خاطر چشم دوختن به دولت ها و غفلت از ظرفیت مردم است؛ امسال مراسم اربعین حسینی با 20 میلیون زائر و بدون کمترین نزاع برگزار شد و این بالاترین دستاورد مراسم پیاده روی اربعین به شمار می رود.

صفارهرندی افزایش خدمات دولتی در پیاده روی اربعین را رفیق تر شدن بیشتر دولت با این مراسم بیان کرد و گفت: سالهای اخیر خدمات دولتی به پیاده روی اربعین افزایش یافته است اما می طلبد به مردم که میزبان زائران حسینی هستند بیش از گذشته اعتماد شود.

وی با تاکید بر اینکه اربعین باید تمدن ساز باشد، اظهار داشت: حل مشکلات جوامع اسلامی با تحقق سبک زندگی براساس الگوهای دینی و اسلامی و شرقی امکان پذیر است و این مهم با تمرین محقق می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات