۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۲۴۶۳۴
نصراللهی:

اربعین یک ابررسانه و رویدادی مردمی و فراجناحی است

اربعین یک ابررسانه و رویدادی مردمی و فراجناحی است
نصراللهی با بیان اینکه اربعین یک ابررسانه و رویدادی مردمی و فراسیاسی است، گفت: مهمترین پیام پیاده روی اربعین صبر، محبت و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر نصراللهی رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، عصر امروز در ششمین کرسی آزاداندیشی رسانه‌ای که با موضوع اربعین، چالش‌ها و راهکارها در همین دانشگاه برگزار شد، گفت: اربعین یک ابررسانه و رویدادی مردمی و فرا جناحی است.

وی گیرنده، فرستنده و پیام را از ابزارهای مهم مدل های ارتباطی برشمرد و ادامه داد: مراسم پیاده روی اربعین یک مدل ارتباطی بوده که فرستنده آن مردم، گیرنده آن دوستان و دشمنان و پیامش صبر، مقاومت و دوستی است.

نصراللهی با اشاره به اینکه امسال 3 میلیون زائر ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت داشتند، ابراز کرد: بزرگ ترین آشپزخانه دنیا در ایام اربعین دایر است که روزانه میلیون ها پرس غذا در آن طبخ می شود.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید از ظرفیت خبری اربعین که شامل تمام ارزش ها می شود بهره ببرند، اظهار داشت: در مراسم اربعین امسال بیش از 100 زائر جان باختند که در مقابل 20 میلیون زائر یک امر طبیعی است.

وی بزرگنمایی مشکلات و کمبودها در مراسم پیاده روی اربعین از اهداف رسانه های غربی دانست و گفت: متاسفانه رسانه ای داخلی با تمام تلاشی که داشتند نتوانستند عظمت این مراسم معنوی را به نمایش بگذارند.

نصراللهی با تاکید بر اینکه حاکمیت باید زیرساخت های مورد نیاز پیاده روی اربعین مانند استفاده زائران از اینترنت همراه با تعرفه های عادی را فراهم سازد، عنوان کرد: آسایش ارتباطی زائران در حد ممکن باید در این مسیر فراهم شود.

رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ادامه داد: زائران قبل از عزیمت به کشور عراق باید با برخی آموزش های بهداشتی آشنا شوند./813/پ202/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات