۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۴۶۴۴

سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل برگزار می‌شود

سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با حضور شاعران و مداحان عاشورایی یکم آبان ماه سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاقی اظهار داشت:  با حضور شاعران و مداحان عاشورایی فردا یکم آبان ماه سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل برگزار می‌شود که در این زمینه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمده است و درصدد هستیم با همکاری مسئولان و متولیان مربوطه این سوگواره به صورت باشکوه برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت معرفی سبقه تاریخی هنر شعر عاشورای استان به جهان نیز گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه اقدامات اساسی انجام داده شود تا بتوانیم در این زمینه به یک امر فراگیر و نهادینه دست یابیم که این امر باید مورد توجه واقع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: معرفی اردبیل به عنوان مهد شعر عاشورایی در ادبیات ترکی در دستور کار قرار گرفته است که کشورهای ترکی زبان این مورد را مورد توجه قرار داده است و درصدد هستیم در این زمینه در امر معرفی ادبیات ترکی به صورت فراگیر عمل کنیم.

اسحاقی اظهار کرد: 350 اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده و منتخبان در سه مرحله داوری مشخص شده‌اند که فردا در مراسم اختتامیه از منتخبان تجلیل و قدردانی به عمل می‌آید که تمهیدات لازم در این زمینه هم‌اکنون در نظر گرفته شده است و مسئولان کشوری و استانی در این مراسم حضور می‌یابند.

وی اظهار کرد: مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی برای برگزاری این سوگواره ملی در نظر گرفته شده و مشارکت شرکت کنندگان در این مراسم شایسته تقدیر و قدردانی است که بدون شک این مراسم در ترویج فرهنگ عاشورایی بسیار مثمرثمر خواهد بود و نقش شایانی را ایفا خواهد کرد./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات