۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۴۶۶۲
معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری:

امسال ۲ هزار موکب ایرانی به زائران اربعین خدمت رسانی کردند

امسال ۲ هزار موکب ایرانی به زائران اربعین خدمت رسانی کردند
حسینی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار موکب به زائران اربعین خدمات رسانی داشتند، گفت: مردم نجف ۱۰۰ هزار دلار برای میزبانی زائران اربعین هزینه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، عصر امروز در ششمین کرسی آزاداندیشی رسانه‌ای که با موضوع اربعین، چالش‌ها و راهکارها در دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد بزرگ و استثنائی است.

وی با اشاره به اینکه امسال 21 میلیون زائر از 70 کشور با حضور در کشور عراق پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی کردند، ادامه داد: بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب 16 میلیون عراقی، بیش از 3 میلیون ایرانی و 500 هزار پاکستانی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردند.

حسینی به گردهمایی بزرگ حجاج در موسم حج اشاره کرد و گفت: مسلمانانی که در این گردهمایی شرکت می کنند تعدادشان قریب به 3 میلیون حاجی است و این یکی از بزرگ ترین گردهمایی های جهان محسوب می شود که ماه ها قبل از ایام حج برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی می شود.

معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه همایش پیاده روی اربعین حسینی مراسمی مردمی و در جهان بی نظیر است، اظهار داشت: سازماندهی و برگزار کننده اصلی پیاده روی میلیونی اربعین خود مردم هستند و دولت ها در برگزاری آن نقش خاصی ندارند.

وی عظمت پیاده روی اربعین را از نظر کمی و کیفی بی نظیر دانست و گفت: در پیاده روی اربعین ما شاهد حضور زائران مسلمان و اهل سنت حتی یهودی و مسیحی از اقصی نقاط جهان هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه در مسیر پیاده روی اربعین بیش از 100 هزار موکب در حال خدمات رسانی به زائران حسینی هستند، ادامه داد: امسال در میان این موکب ها بیش از 2 هزار موکب ایرانی مشغول خدمات رسانی به زائران بودند.

معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه مردم نجف بیش از 100میلیون دلار برای میزبانی زائران اربعین حسینی هزینه کردند، اظهار داشت: 16 نشست بین المللی در ایام پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا برگزار و مورد توجه زائران قرار گرفت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات