۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۴۶۸۶

توصیه‌های عمار حکیم برای بهبود وضع عراق پس از اعتراضات مردمی

توصیه‌های عمار حکیم برای بهبود وضع عراق پس از اعتراضات مردمی
رییس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تظاهرات مسالمت‌آمیزی که قرار است روز جمعه آینده برگزار شود توصیه‌هایی را برای حل و فصل مشکلات این کشور مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سومریه نیوز، حجت الاسلام عمار حکیم رییس جریان حکمت ملی عراق امروز، چهارشنبه، درباره تظاهرات مسالمت آمیزی که قرار است روز جمعه آینده برگزار شود ۳ توصیه را مطرح کرد.

وی در بیانیه خود آورده است: با توجه به مسؤولیت ما درباره وضع ویژه‌ای که کشور در آن به سر می‌برد و آمادگی مردم برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در روز جمعه آینده، واجب ملی و اخلاقی خود می‌دانیم که ۳ توصیه را مطرح کنیم.

توصیه اول عمار حکیم خطاب به دولت است و وی از دولت خواسته است از تظاهرات کنندگان حمایت کند و برای تحقق خواسته‌های مشروع آنان به صورت فوری و بررسی شده تلاش کند.

وی در توصیه دوم خود از فراکسیون حکمت خواست تا در مجلس که «خانه ملت» است خواسته‌های معترضان و راه‌های پاسخگویی به آن را اولویت کار خود قرار دهند و سعی کنند دیگر نمایندگان را برای حمایت از خواسته‌های مردم با خود همراه کنند.

رییس جریان حکمت عراق سومین در توصیه خود تاکید کرد جریان حکمت ملی برای حفظ خودجوش بودن تظاهرات تصمیم گرفته است به صورت رسمی در آن مشارکت نکند و این به معنای مشارکت نکردن افراد وابسته به جریان در این تظاهرات نیست.

فعالان سیاسی جوان عراق از طریق شبکه‌های اجتماعی مردم را به مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز در روز جمعه آینده یعنی ۲۵ اکتبر در بغداد و سایر استان‌ها فرا خواندند.

ارسال نظرات