۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۲۴۷۱۳

خوش بینی سودان از حذف نام این کشور از فهرست تروریسم

خوش بینی سودان از حذف نام این کشور از فهرست تروریسم
وزیر دارایی سودان تأکید کرد: درج نام این کشور در فهرست تروریسم، توانمندی دولت انتقالی در دسترسی به وام از صندوق بین‌المللی را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری «اسکای‌نیوز عربی»، ابراهیم البدوی، وزیر دارایی سودان در بازدید از مؤسسه تحقیقاتی شورای اطلس تأکید کرد: دولت جدید سودان که از ۶ هفته گذشته کار خود را آغاز کرده است، در راستای حل نگرانی‌های امنیتی تلاش می‌کند و گام‌هایی نیز در این زمینه برداشته است.

البدوی در این بازدید اعلام کرد که پس از مذاکراتی که با مسئولان و نمایندگان آمریکایی درباره خارج کردن نام سودان از فهرست تروریسم انجام داده است، به  این مسئله بسیار خوشبین است.

وی افزود: احساس می‌کنم که امور کشور در حال جلو رفتن است. من نمی‌توانم تاریخ مشخصی اعلام کنم، اما اطمینان دارم که برای این موضوع، زمان لازم است.

«دونالد بوث»، فرستاده آمریکا در سودان، درباره خارج کردن این کشور از فهرست تروریسم جدول زمانی ارائه نداده و گفته است: می‌خواهیم تأکید کنیم که این مشکل ادامه نخواهد داشت و با گذشت زمان حل خواهد شد.

کمبود نان، سوخت و دارو و همچنین بالا رفتن قیمت‌ها از مسائلی است که موجب اعتراضات مردمی و در نهایت برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان از قدرت در ماه آوریل گذشته شد.

ارسال نظرات