۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۲۴۷۱۸
تحقیق شبکه الجزیره نشان داد؛

درج بی‌دلیل نام مسلمانان در فهرست سیاه سازمان ورلدچک

درج بی‌دلیل نام مسلمانان در فهرست سیاه سازمان ورلدچک
تحقیقات شبکه الجزیره نشان می‌دهد سازمان معروف World-Check نام بسیاری از سازمان‌ها و افراد مسلمان را بدون هیچگونه مدرکی در فهرست سیاه خود قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، بازرسان برنامه «ما خفی اعظم» (نوک کوه یخی) الجزیره موفق شدند به اطلاعات این پایگاه دست پیدا کنند که شامل ۳ میلیون اسم و نیز منابع مورد استفاده این پایگاه برای تشخیص جرایم مالی و تروریسم است.

این گزارش نشان داد که نام صدها هزار فرد مسلمان و عرب در فهرست تروریسم این پایگاه که بر اساس اطلاعات ارائه شده به وسیله کشورهایی مثل مصر، امارات و نیز رژیم صهیونیستی تنظیم شده بدون هیچگونه سندی ذکر شده است.

در تحقیقات این شبکه مشخص شد این پایگاه اطلاعاتی، داده‌های خود را از بانک‌های بین‌المللی و سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف از جمله فهرستی که دولت‌های عرب منتشر می‌کنند دریافت می‌کند بدون اینکه سطح آزادی یا دمکراسی در این کشور‌ها را در نظر بگیرد.
 
پایگاه اطلاعاتی World-Check در سال ۲۰۰۰ میلادی تأسیس شد و به طور مداوم فهرستی از افراد و نهادهایی که به طور بالقوه خطرآفرین هستند، منتشر می‌کند. هدف اولیه تأسیس این پایگاه اطلاعاتی، کاهش مخاطرات مالی برای شرکت‌ها بوده است.
 
بانک‌های جهان از این پایگاه اطلاعاتی برای شناسایی و مدیریت مخاطرات مالی، قانونی و فردی برای شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کنند. این نهاد مدعی است که ۴۹ بانک از ۵۰ بانک بزرگ جهان از اطلاعات این پایگاه بهره می‌برند.
ارسال نظرات