۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۶۲۴۷۵۶

کردستان|۳۰۰ اثر به دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه رسید

کردستان|۳۰۰ اثر به دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال ۳۰۰ اثر از ۱۰۱ شاعر کشوری به دبیرخانه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در قروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جلال قلعه‌شاخانی پیش‌از ظهر امروز در آئین افتتاحیه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه اظهار داشت: فراخوان این کنگره ملی، مردادماه در سطح کشور اعلام و بعد از اتمام مهلت ارسال آثار 300 اثر از 101 شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد.

وی افزود: بعد از بازبینی آثار رسیده، 281 اثر از 64 مرد و 37 زن توسط هئیت داوران، داوری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به تفکیک آثار در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از بین آثار رسیده 164 اثر در رده سنی بالای 30 سال، 77 اثر در رده سنی زیر 30 و 40 اثر نیز در بخش ویژه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی بود.

وی بیان کرد: در این دوره از کنگره شاعران استان‌های قم، مشهد، اصفهان، زنجان، همدان، بوشهر، تهران، خوزستان، کردستان و کرمانشاه آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

قلعه‌شاخانی از برگزاری کارگاه شعر با حضور عبدالجبار کاکایی، مصطفی محدثی خراسانی و بهروز خیریه در نخستین روز از برگزاری این کنگره خبر داد و خاطر نشان کرد: این کارگاه با حضور شاعران شرکت‌کننده در کنگره و شاعران استانی برگزار می‌شود.

دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی امروز با حضور مسئولان استانی، شاعران آیینی کشور، عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و اقشار مختلف مردم در کانون ولایت شهرستان قروه آغاز به کار کرد و به مدت دو روز به طول خواهد انجامید./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات