۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۲۴۷۵۹

بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز آذرماه به میزبانی گلستان برگزار می‌شود

بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز آذرماه به میزبانی گلستان برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از میزبانی این استان از بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز در آذر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد ظهر امروز در همایش قرآنیان گلستان اظهار داشت: استان گلستان در آذرماه امسال میزبان اجلاسیه سراسری نمار خواهد بود که این میزبانی بزرگ، فرصت مغتنمی برای تمسک به نماز و انتشار عطر قرآن و عترت به‌شمار می‌رود.

وی گردهمایی‌های قرآنی را حاصل برکت نهادهای مختلف دینی برشمرد و افزود: در صد سال گذشته موقوفه‌ای با نیت احداث مصلی به یادگار گذاشته شد و امروز نونهالان و نوجوانان و نسل‌های بزرگ‌تر در این محل ذکر اهل‌بیت (ع) را زنده نگه می‌دارند. مسائلی از این دست نشان می‌دهد که سازمان اوقاف یک نهاد ممتاز دینی است زیرا وقف یک ثواب مستمر و باقیات صالحات محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه جامعه اسلامی ما به نذر و وقف قرآنی نیاز دارد، تأکید کرد: در سال‌های اخیر موج مثبتی برای پشتوانه‌سازی مجالس و محافل قرآنی به برکت وقف ایجاد شد و شاهد هستیم که امروز برادران شیعه و سنی به عنوان دو بال عروج وحدت اسلامی در محافل انس با قرآن کریم در کنار یکدیگر به تلاوت آیات الهی می‌پردازند.

وی استان گلستان را یکی از سرآمدان تربیت قرآنی برشمرد و گفت: امسال برادر اهل‌سنت گلستانی، حاجی آخوند خوجملی در مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر اصفهان حائز رتبه برتر و برادر شیعه آقای رحمتی در بخش نونهالان نفر ممتاز مسابقات بین‌المللی قرآن شدند.

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد متذکر شد: شکفتن غنچه‌های قرآنی حاصل تلاش استادان و مربیانی است که در این حوزه ضمن حفظ وحدت به تعلیم و تربیت نونهالان و نوجوانان می‌پردازند تا هم در ترویج کلام خدا و اهل بیت (ع) و هم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای فرهنگی جامعه سهیم باشند./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات