۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۲۴۷۶۸
آیت الله اراکی:

حوزه راه امام را با جدیت ادامه دهد | احاطه شهید مصطفی خمینی بر علوم اسلامی

حوزه راه امام را با جدیت ادامه دهد | احاطه شهید مصطفی خمینی بر علوم اسلامی
نماینده خبرگان با بیان اینکه آیت الله شهید مصطفی خمینی در فروع علوم اسلامی اهل علم و اهل اجتهاد بودند، گفت: ایشان احاطه کاملی بر شاخه های علوم اسلامی داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امشب در همایش «مجتهد شهید» با محوریت سیری در آثار علمی و سیره سیاسی آیت الله شهید مصطفی خمینی که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین سیره علمی آیت الله شهید مصطفی خمینی پرداخت و گفت: ایشان از لحاظ علمی بسیار جامع و در فروع مختلف علوم اسلامی صاحب نظر و صاحب قلم بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله شهید مصطفی خمینی در فروع مختلف علوم اسلامی اهل علم و اهل اجتهاد بودند، ادامه داد: ایشان در زمینه های مختلف و احکام فقهی دقت های فراوانی داشتند و از این دقت ها در می یابیم ایشان بسیار بر مبانی مسلط بوده اند.

آیت الله اراکی با اشاره به مهارت و تبحر آیت الله شهید مصطفی خمینی در زمینه تفسیر قرآن کریم عنوان کرد: ایشان همواره می گفتند «تفسیر حقیقی قرآن کریم از قدرت ما خارج است»، اما با این حال باید گفت که درک ما از تفسیر به همان اندازه درکمان از ذات ربوبی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم دارای لایه های مختلف و عمیق است، اظهار داشت: تعدد تفسیر آیات قرآن کریم به این معنا نیست که تنها یک تفسیر درست است، زیرا قرآن مجید دارای بطون مختلف است و می توان از آن برداشت های گوناگون داشت؛ گاهی ادبا و حکما از یک آیه برداشت های مختلفی دارند که ممکن است همه آنها درست و صحیح باشد.

وی با اشاره به تفسیر مفسران از آیه شریفه «مالک یوم الدین» به نظر آیت الله شهید مصطفی خمینی در رابطه با این آیه شریفه اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان احاطه بسیار زیادی بر شاخه های علوم اسلامی داشتند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه همه خیر و برکات امروز جامعه ثمره تلاش های امام راحل است، بیان کرد: ما باید راه این بزرگواران را با جدیت ادامه دهیم؛ امروز وظیفه بسیار سنگین و بزرگی بر دوش حوزه های علمیه قرار دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با نهضت خودشان امام علی(ع) را یاری کردند، ابراز داشت: ادامه دادن راه امیرمؤمنان(ع) و مسیر نهضت امام خمینی(ره) امروز وظیفه حوزه های علمیه است و ما باید به خوبی آن را انجام دهیم؛ ما باید با ادامه دادن مسیر انقلاب، امام راحل را مورد یاری قرار دهیم و بدانیم  یاری امام(ره) به منزله یاری امام زمان(عج) است./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
حسین ثالث موید
ارسال نظرات