۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۲۴۷۷۰

روایت حجت الاسلام رحیمیان از جایگاه علمی و انقلابی شهید مصطفی خمینی

روایت حجت الاسلام رحیمیان از جایگاه علمی و انقلابی شهید مصطفی خمینی
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه آیت الله شهید مصطفی خمینی یک مجتهد مسلم بودند، گفت: ایشان علیرغم برخورداری از اجتهاد و مراتب علمی والا، پبرو محض ولی فقیه بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران امشب در همایش «مجتهد شهید» با محوریت سیری در آثار علمی و سیره سیاسی آیت الله شهید مصطفی خمینی که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه آیت الله شهید مصطفی خمینی الگویی بسیار شایسته برای حوزه های علمیه هستند، گفت: ما باید ابعاد شخصیت ایشان را به خوبی تبیین کنیم تا افراد از آن الگوبرداری کنند.

وی به ارادت و عنایت امام راحل نسبت به آیت الله شهید مصطفی خمینی اشاره کرد و ادامه داد: بنده ده ها بار با ایشان سفر رفته ام؛ یکی از این سفرها همین پیاده روی های اربعین بود که با پای پیاده به کربلا می رفتیم؛ ما در این سفرها به خوبی نسبت به اخلاص و معنویت ایشان پی بردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه یکی از ویژگی های آیت الله شهید مصطفی خمینی «ساده زیستی» بود، عنوان کرد: ایشان نیز همانند سایر طلاب با شهریه طلبگی و در خانه ای اجاره ای زندگی می کردند و علیرغم این که «آقا زاده» بودند خود را نسبت به دیگران برتر نمی دیدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خانه حاج آقا مصطفی مرکز تکثیر اعلامیه های امام خمینی(ره) بود، اظهار داشت: ایشان و برادرشان حاج احمد آقا در اوج ساده زیستی بودند و بعد از انقلاب حتی به دنبال مالک شدن یک خانه هم نبودند، بلکه تا آخر عمرشان ساده زیستی داشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله شهید مصطفی خمینی یک مجتهد مسلم بودند، خاطرنشان کرد: ایشان علیرغم برخورداری از اجتهاد و مراتب علمی والا، پبرو محض ولی فقیه بودند و در مسیر انقلاب ذره ای از خدمت و سربازی فروگذار نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به نقش محوری آیت الله شهید مصطفی خمینی در 15 خرداد سال 42 و در هنگام دستگیری امام راحل بیان کرد: ایشان برای نجات امام(ره) و پیشگیری از اعدام صحرایی ایشان علما و روحانیون را فراخواندند و از جنایات رژیم شاه جلوگیری کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه حاج آقا مصطفی تا زمان شهادتشان یک دستیار فعال برای امام خمینی(ره) بودند، ابراز داشت: یکی از ویژگی های بارز ایشان «شجاعت» بود که به گونه ای جنبه میراثی داشت؛ ایشان بارها مورد سوء قصد قرار گرفته بودند، اما ذره ای از گزندها باکی نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه حاج آقا مصطفی شخصیتی بسیار وارسته بودند و همواره از مادیات و هر آنچه بوی مادیات می داد دوری می گزیدند، گفت: کسانی که امروز مدعی مرجعیت بوده و برای رسیدن به مرجعیت دست به هر کاری می زنند باید از شخصیت ایشان الگوگیری کرده و از شهرت طلبی و آقازادگی بازی پرهیز کنند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات