۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۲۴۷۷۱
رئیس ستاد اقامه نماز مطرح کرد؛

ضرورت وقف در حوزه علوم قرآنی

ضرورت وقف در حوزه علوم قرآنی
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: موقوفات زیادی در خصوص مجالس عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد اما در حوزه علوم قرآنی و تفسیر قرآن وقف آنچنانی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امشب در جمع مردم بیرجند در مسجد امام حسین(ع) اظهار داشت: ازدواج یک امر مهم بوده و باید به آن توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری باید مفید و کوتاه باشد، گفت: اینکه دانشگاه 750 هکتار زمین داشته باشد ولی حوزه علمیه یک هکتار زمین دارد این مصداق بی عدالتی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: موقوفات زیادی در خصوص مجالس عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد اما در حوزه علوم قرآنی و تفسیر قرآن وقف آنچنانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: باید در ازدواج جوانان تعجیل شود چرا که بسیاری از آن‌ها به دلیل نداشتن همسر در گناه غرق می‌شوند بنابراین باید با راهکارهایی مانند وقف به دنبال ازدواج ساده بود.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه در منابر باید به روضه، شعر، تاریخ و داستان توجه شود باید به فعالیت‌های مسجد و تفسیر آیات قرآن کریم هم توجه زیادی صورت گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید کودکان، نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای به ظاهر فرهنگی در حقیقت ضد فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار کرد: باید کارهای بر زمین مانده در حوزه فرهنگ را برطرف کنیم و قرآن را با تفسیر آیات از مهجوریت دربیاوریم.

وی افزود: در قرآن به خواندن بسنده نکنیم و باید توجه به معنی و پیام آیات قرآن نیز داشته باشیم؛ باید قرآنی شده و زندگی خود را قرآنی کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات