۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۲۴۷۸۴
فرمانده انتظامی کشور:

ورزشکاری که تبعیت از رهبری را متذکر می‌شود در مسیر شهدا است

ورزشکاری که تبعیت از رهبری را متذکر می‌شود در مسیر شهدا است
سردار اشتری با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا، گفت: حذف نام شهدا خیانت است، زنده نگه داشتن یاد شهدا سبب کاهش مشکلات کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کشور، شب گذشته در یادواره شهید عبدالرسول زرین و 1200 شهید ورزشکار استان اصفهان، با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا، گفت: برای صحبت کردن پیرامون عظمت شهدا باید رجوع کنیم به فرمایشات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب که بهترین توصیف‌ها را پیرامون شهید و شهادت دارند.

وی امنیت و اقتدار کشور را مدیون فداکاری و خون شهدا ذکر کرد و افزود: امروز کسانی که در جبهه‌های علمی کشور و عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند که عمدتا جوانان دهه هفتادی هستند که دفاع مقدس را هم ندیده‌اند، در مسیر شهدا هستند و تأسی به شهدا کرده‌اند.

سردار اشتری پیروزی های دوران دفاع مقدس را به علت توسل به اهل بیت(ع) و توکل به خدا دانست و تصریح کرد: پیشرفت‌های امروز کشور نیز حاصل امتداد داشتن همان روحیه شهدا است، بسیاری از مدافعان حرم از جوانان دهه هفتاد هستند که اگرچه شهدا را ندیده‌اند اما تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی کشور اهداف شهدا را والا و انسانی توصیف کرد و گفت: تبعیت از ولایت فقیه یکی از ویژگی‌های شهدا است که وصیتنامه‌های ایشان هم بارها بر آن تأکید شده است، ورزشکاری که از رویارویی با رژیم صهیونیستی خودداری می‌کند، ورزشکاری که مدالش را به رهبری تقدیم می‌کند و آن ورزشکاری که از طریق نوشته روی لباسش تبعیت از رهبری را متذکر می‌شود، همگی در مسیر شهدا و ادامه دهنده راه شهیدان هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید عبدالرسول زرین، خاطرنشان کرد: شهید زرین لقب گردان تک نفره داشت، در آن زمان که رزمندگان اکثرا جوان و بین 20 تا 25 سال سن داشتند شهید زرین نزدیک به دو دهه از ما بزرگتر بود اما بیشتر از جوانان انرژی و فعالیت داشت، زمانی که خبر شهادت وی رسید شهید خرازی احساس می‌کرد یک فرمانده تیپ را از دست داده است.

سردار اشتری با انتقاد از حذف نام شهدا از معابر و کوچه‌ها اظهار کرد: کسانی که معتقد هستند نام شهدا را باید از کوچه و خیابان حذف کرد و به نام و یاد شهدا افتخار نمی‌کنند دچار خیانت شده‌اند، اینکه نام شهدا بر خیابان‌ها و معابر و کوچه‌ها باشد کمترین کاری است که می‌توانیم برای آنها انجام دهیم.

وی با تأکید بر اشراف خود بر مسائل اجتماعی و مشکلات کشور، تصریح کرد: وظیفه ما زنده نگهداشتن یاد شهدا است چرا که این امر نقش مهمی در کاهش مشکلات کشور دارد، نام شهدا و امر به معروف و نهی از منکر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات