۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۷۸۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آمریکا ظالم‌ترین دولت در عالم است

آمریکا ظالم‌ترین دولت در عالم است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دولت آمریکا ظالم‌ترین در عالم دنیا است، گفت: انسان ظالم هرگز به قرب الهی دست نمی یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، شب گذشته در حسینیه هدایت گفت: این سوال برای آدمی مطرح می شود که باید چه کند و چرا راهی را در پیش بگیرد تا محبوب پروردگار شود و حقایق برایش تحقق عملی یابد.

وی با بیان اینکه انسان موجود مسؤول آفریده شده است، ادامه داد: در قیامت از حالات درون، اعمال و رفتار انسان سوال خواهد شد و کسی نمی تواند خودش را از سوال و جواب قیامت رها کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان محبت درونی خود را نباید برای غیر خدا هزینه کند، ابراز کرد: در قیامت از محبوب ها و محبت ورزیدن های آدمی سوال می شود بنابراین انسان نباید محبت درونی خود را برای محبوب غیر حقیقی و منفی هزینه کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان باید خود را به کمال برساند، ادامه داد: یکی از وظایف انسان در عالم دنیا این است که خود را از نقص برهاند و به کمال برسد همچنین دیگر وظیفه انسان آن است که خودش را به قرب الهی برساند.

وی با اشاره به اینکه مقربان درگاه الهی مومنان واقعی هستند، بیان داشت: همه انسان ها در سیطره اراده الهی قرار دادند و تنها پروردگار است که انسان ها را از نقص به سوی کمال هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان با اخلاق و عمل صالح است که می تواند خودش را از نقص دور کرده به کمال و قرب الهی برساند؛ کسی که خودش را از کمبودها و نقایص به کمال می رساند از همه موجودات نزد خداوند ارزشمندتر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان در مسیر رسیدن به قرب الهی با موانع بسیار و دشمنی دشمنان روبرو می شود و موظف است دشمنان و موانع موجود را بشناسد، ابراز کرد: انسان بخیل نمی تواند به قرب الهی دست یابد.

وی با بیان اینکه حرص و طمع مانع می شود انسان به کمال برسد، ادامه داد: همچنین حسادت، ظلم و ستم و داوری شتابزده مانع رسیدن انسان به کمال می شود؛ امروز دولت آمریکا و آسرائیل ظالم‌ترین در دنیا هستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات