۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۷۹۱

۱۱ مسلمان در تحولات سیاسی آینده کانادا نقش آفرینی می‌کنند

۱۱ مسلمان در تحولات سیاسی آینده کانادا نقش آفرینی می‌کنند
انتخابات سراسری کانادا که در نهایت به پیروزی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کنونی این کشور، منتهی شد، نتایج جالبی را به خصوص در مورد مسلمانان در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، انتخابات سراسری کانادا که در نهایت به پیروزی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کنونی این کشور، منتهی شد، نتایج جالبی را به خصوص در مورد مسلمانان به عنوان یکی از بزرگترین اقلیت‌های دینی این کشور در پی داشت.

یک موفقیت بی‌سابقه برای جامعه مسلمانان کانادا رقم خورد و تعدادی از مسلمانان در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ که روز دوشنبه برگزار شد، پیروز شدند. ۱۱ نامزد مسلمان از جمله چهار زن، که در انتخابات کاندید شده بودند، در نهایت برنده کرسی‌های مجلس این کشور شدند و انتظار می‌رود در تحولات سیاسی این کشور نقش‌آفرینی کنند.

لیبرال‌ها در ۱۵۷ حوزه انتخاباتی به پیروزی رسیدند که جاستین ترودو برنده حوزه پاپینو در مونترال شد. حزب وی برای کسب اکثریت به ۱۷۰ کرسی احتیاج داشت. محافظه کاران با ۱۲۱ نفر بعدی بودند و پس از آن بلوک کبک با ۳۲ و دموکرات‌های جدید با ۲۴ کرسی قرار داشتند.

از جمله مسلمانانی که در انتخابات اخیر پیروز شدند، می توان به عمر القبرا (Omar Alghabra) فارغ التحصیل مهندس مکانیک MBA اشاره کرد که برای سومین بار انتخاب شد. وی یک فعال اجتماعی است که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در مجلس عوام خدمت می‌کرد و دوباره در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد. وی به انتخاب‌کنندگان خود قول‌هایی در مورد موضوعات محلی و ملی مانند مدیریت منابع طبیعی، همچنین شهروندی و مهاجرت ارائه داد.

سلما زاهد (Salma Zahid) از جمله زنان مسلمانی است که دوباره توانسته اعتماد رأی‌دهندگان حوزه انتخابیه اسکاربورو را جلب کند. به گزارش تورنتو استار؛ سلما زاهد، نماینده مرکز اسکاربورو، پس از شکست دادن رقیب محافظه‌کار خود، مهندس مکانیک ارشاد چودری، موفق شد دوباره به مجلس کانادا راه پیدا کند.

زاهد در مصاحبه با نشریه کانادایی تورنتو استار گفت: این افتخار زندگی من بوده است كه به مردم مرکز اسكاربرو خدمت كنم. من ارتباط متنوعی با افرادی از ده‌ها کشور مختلف دارم. همه به دنبال سلامتی، شغل و مکانی مناسب برای زندگی و یک جامعه امن برای رشد و توسعه هستند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات