۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۲۴۷۹۶
تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن:

وقف بهترین پشتیبان و حامی برای استقلال حوزه‌های علمیه است

وقف بهترین پشتیبان و حامی برای استقلال حوزه‌های علمیه است
استاد حوزه با بیان اینکه احیای موقوفات حوزوی دراصل کمک به ترویج دین است، گفت: وقف بهترین پشتیبان و حامی مالی برای استقلال حوزه‌های علمیه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم‌الهدی تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله مهم اقتصاد حوزه‌های علمیه، گفت: یکی از مهمترین مباحثی که همواره مدنظر بزرگان، مراجع تقلید و گردانندگان حوزه‌های علمیه بوده منابع مالی و تامین کننده نیازهای مادی حوزه است که سبب حفظ استقلال حوزه شده و برنامه‌های فرهنگی، علمی و تبلیغی حوزه را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: وقف یکی از بهترین پایگاه‌ها و تکیه‌گاه‌هایی است که می‌تواند در این امر مهم نقش آفرینی کند چرا که مشکلات و معضلات اقتصادی حوزه‌ها و حوزویان از رهگذر وقف به بهترین وجه ممکن برطرف می‌شود.

تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن(ع) با اشاره به اینکه وقف ثمره نگاه‌های ارزشمند مردم به اداره حوزه‌ها است، ابراز کرد: مردم حوزه‌ها را از آن خود دانسته و خود را نسبت به اداره آنها موظف و مسؤول می‌دانند و این امر بسیار ارزشمند است؛ وقف مشروع خیریه مستقلی است که همواره در کمک به اقتصاد حوزه‌ها نقش بسیار زیربنایی و تاثیرگذار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی با اشاره به اینکه بسیاری از حوزه‌ها از عنصر وقف استفاده می‌کنند، اظهار داشت: هر حوزه علمیه‌ای که موقوفات بیشتری در اختیار دارد به همان نسبت موفقیت بیشتری در تربیت، برنامه‌ریزی و مدیریت مسائل فرهنگی در منطقه خود ارائه کرده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه و حوزویان استقلال از حکومت ها است وقف بهترین پشتیبان و حامی مالی برای حوزه‌های علمیه به شمار می رود که می‌تواند این هدف مهم و مقدس یعنی استقلال حوزه را تامین کند.

تولیت موسسه آموزش عالی خواهران قاسم ابن الحسن(ع) با تاکید بر اینکه وقف برای حوزه های علمیه دراصل کمک به ترویج دین است، گفت: بنابراین وقف حوزوی در پاسداری از حریم دین بسیار ارزشمند و مهم قلمداد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی با اشاره به اینکه دهه وقف بهترین زمان برای تبلیغ امر حسنه وقف حوزوی است، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی احیای موقوفات حوزوی بسیار لازم و ضروری به شمار می رود./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
مگر موقوفات تا کنون در امور حوزه خرج شده؟ گزارش بدهید لطفا. ممنونم
0
0