۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۸۰۳
امام جمعه کوهدشت:

ضرورت بهره مندی از ظرفیت تبلیغی حوزه علمیه برای تربیت نسل نو

ضرورت بهره مندی از ظرفیت تبلیغی حوزه علمیه برای تربیت نسل نو
امام جمعه کوهدشت از حوزه علمیه به عنوان ظرفیتی عظیم برای تربیت نسل امروز یاد کرد و گفت: از این ظرفیت باید به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به فعالیت مدارس علمیه در زمینه جذب و پرورش طلاب اشاره کرد و بیان داشت: رسالت حوزه تربیت طلبه انقلابی و کارآمد است.

وی بر ضرورت  تدوین و توجه به برنامه های جذاب تربیتی و آموزشی در حوزه تأکید کرد و افزود: باید در طراحی برنامه های آموزشی و تربیتی به گونه ای عمل شود که جلوی برنامه ریزی و توطئه های دشمنان گرفته شود.

حجت الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید در تربیت دانش آموزان آموزش و پرورش نیز نقش آفرینی کند و این نهاد آموزشی را در امر تربیت یاری کند.

وی اظهار داشت: باید دین را به گونه ای عرضه کرد که تمام تاریکی ها و ظلمات از بین برود و این امر در سایه بهره مندی از ظرفیت حوزه علمیه محقق می شود.

امام جمعه کوهدشت بزرگترین چالش را اهمیت ندادن به نظام آموزشی و تربیتی خواند و گفت: اهمیت ندادن به نظام تربیتی و آموزشی از سوی یک مدیر، معلم و یا یک روحانی چالشی بزرگ است.

وی تصریح کرد: باید در نظام آموزشی و تربیتی نسل نو اولویت بندی صورت گیرد و با برخورد صحیح و درک زبان نسل نو در عرصه تربیت آنان گام برداشت و با تربیت صحیح جلوی هجمه های دشمنان گرفته شود.

حجت الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: مربی باید شکل تربیتی و روش تربیتی را خوب بداند و با اصلاح روش تربیتی و توجه به سن مخاطب در عرصه تربیت نسل نو و آینده اقدامات چشمگیری صورت گیرد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات