۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۲۴۸۰۷

۷۰ کانون تخصصی و محلی آستان قدس رضوی در زنجان فعال شد

۷۰ کانون تخصصی و محلی آستان قدس رضوی در زنجان فعال شد
بالغ ‌بر ۷۰ کانون تخصصی و محلی در استان زنجان فعال است که خادمیاران در این کانون‌ها با محوریت خدمت به محرومین و به نیت امام رضا (ع) فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، معاون خادمیاری دفتر آستان قدس رضوی استان زنجان اظهار داشت: خادمیاران رضوی استان زنجان در شش‌ ماهه اول امسال خدماتی معادل 12 میلیارد ریال به نیازمندان و محرومان ارائه کردند.

علیرضا رحمانی با اشاره به اینکه  اجرای 18 مورد اردوی جهادی عمرانی و فعالیت 318 نفرروز خدماتی معادل 43 میلیون و 140 هزار تومان انجام شده است، افزود: هزار و 153 سبد کالا با هزینه ای حدود 250 میلیون تومان توسط خادمیاران امام رئوف(ع) بین محرومین استان توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت خادمیاران در حوزه سلامت،گفت: با اجرای 6 اردوی جهادی سلامت در مجموع با فعالیتی معادل 138 نفرروز و 8000 ویزیت رایگان و کمک در تهیه داروهای نیازمندان به تعداد 750 نفر ، خدماتی معادل 172 میلیون و 500 هزار تومان انجام شده است.

معاون خادمیاری دفتر آستان قدس رضوی استان زنجان با یادآوری اینکه مقدمات اعزام حدود 510 زائر اولی به مشهد مقدس در شش ماه اول امسال فراهم شده، اضافه کرد: در این خصوص 86 میلیون و 50 هزار تومان برای اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس توسط خیرین کمک شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه حدود 307 بسته لوازم التحریر به مبلغ حدودی 24 میلیون تومان تهیه و بین خانواده های شناسایی شده توزیع شده است، افزود: برای توزیع 15 هزار و141 وعده غذای گرم جهت توزیع بین نیازمندان و تهیه برخی اقلام مورد نیاز خانواده‌های محروم نظیر لوازم‌خانگی نو و مستعمل 3میلیارد و 28 میلیون و 200 هزار ریال توسط خادمیاران امام رضا(ع) جمع آوری و هزینه شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه خادمیاران در حوزه های مختلف با ارائه خدمات 47 مورد مشاوره خانواده، 41 مورد مشاوره حقوقی، ذبح 8 عقیقه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند و ... خدماتی معادل 52 میلیون تومان ارائه داده اند، گفت: در حوزه های فرهنگی نیز در زمینه های ادبی، هنری، قرآنی، تعلیم و تربیت، خانواده شهدا و ... نیز فعالیت های مختلفی انجام شده است.

معاون خادمیاری دفتر آستان قدس رضوی استان زنجان با اشاره به اینکه توزیع بیش از 1500 جلد کتاب با موضوع آداب زیارت امام رضا(ع) و آداب خدمت به زایران ایشان بین خادمیاران و زایران اعزامی به مشهد مقدس انجام شده است، اضافه کرد: شناسایی و اعزام 42 زوج جوان به مشهد مقدس و برگزاری برنامه مختلف فرهنگی در حرم مطهر برای ایشان توسط کانون خانواده در دیگر برنامه های این دفتر است./1350/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات