۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۲۴۸۱۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

علمی مفید است که مشکلات جامعه را حل کند

علمی مفید است که مشکلات جامعه را حل کند
رئیس ستاد اقامه نماز بر ضرورت مهارت آموزی طلاب تأکید کرد و گفت: طلبه‌ها باید علوم مفید را کسب کرده تا به وسیله آن مشکلات جامعه را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در سلسله جلسات درس اخلاق که در حوزه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد اظهار داشت: در آیه «والعصر ان الانسان لفی خسر» گفته شده که انسان غرق در خسارت بوده و تمام بیان و حرفش خسارت است.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره والعصر به تمام قطعات زمان قسم خورده است، گفت: باید با نیت خالص کار کرد و کسانی که برای غیر خدا کردند، باختند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: تعطیلی روزهای پنجشنبه برای حوزه‌های علمیه اضافه است که متاسفانه این قانون غلط در کشور وجود دارد و باید برداشته شود؛ قرآن حتی می‌فرماید روزهای جمعه هم باید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه بسیاری از سخنرانی‌ها و کتاب بار علمی ندارند، تصریح کرد: انسان باید مدرک و پول داشته باشد اما نباید برای مدرک درس خواند و برای پول کار کرد.

وی با بیان اینکه خدا در قرآن هم به کتاب و هم به نوشته‌های آینده قسم خورده است، ادامه داد: در روایات قرآنی آمده کسانی که قرآن به پا ندارند پوک هستند یعنی هیچی نیستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به طلبه‌ها خاطرنشان کرد: باید کاری کنید که هیچوقت پشیمان نشوید و کتابی بخرید که از ابتدا و تا آخر طلبگی به آن نیاز دارید و درسی بخوانید که یا مستحب یا واجب و یا مشکلی از جامعه برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار کرد: باید همواره قلم و کاغذ داشته و نکات مهمی را یادداشت کنید و علم مفید را داشته باشید و این علم باید یا مشکل جامعه و یا فرد را حل کند.

وی افزود: 350 «اعوذ» در قرآن وجود دارد که یکی از این اعوذها نیز پیامبر(ص) می‌فرماید «اعوذ بک من العلم لا ینفع» یعنی پناه می‌برم به خدا از علم بی فایده.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و طلبه‌ها باید مهارت از جمله مهارت قصه گفتن را داشته باشند که چگونه اصول و عقاید و قصه گفتن نیز نیاز به مهارت دارد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات