۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۲۴۸۱۳
نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

دشمنان درصدد ایجاد تفرقه و فاصله بین مردم و روحانیان هستند

دشمنان درصدد ایجاد تفرقه و فاصله بین مردم و روحانیان هستند
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شیاطین و دشمنان در فکر تفرقه و فاصله انداختن بین مردم و روحانیان هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های مریوان و سروآباد که در سالن فرهنگ و ارشاد این شهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز پیامبراسلام(ص) و شهادت سلاله‌های پاکش حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام علی ابن موسی الرضا(ع) با اشاره به اهمیت علم و تقوای الهی اظهار داشت: براساس روایات اهل‌بیت(ع)، قدر و قیمت انسان‌ها به اندازه تقوا و علم و دانش آنهاست، بنابراین انسان باید از آموختن علم مفید و کسب تقوای الهی غفلت نکند.

وی گفت: علماء و یا هرشخص مومن دیگری که علم و فهم دینی دارد، دارای ارزش والای بیشتری است و احترام به عالم و دانشمند احترام به خدای اوست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: همنشینی با علماء توصیه بزرگان دین است چراکه همنشینی با علماء با عث می‌شود فرد علم و دانش بیشتری کسب و ادب نیکو بیاموزد.

وی با بیان اینکه علماء همواره در طول تاریخ مرجعیت مردم را داشته‌اند، افزود: دشمن همیشه سعی بر این داشته تا مردم را از روحانیون و علماء دور کرده و امروز هم این تفکر و اهداف پابرجاست و شیاطین و دشمنان در فکر تفرقه و فاصله انداختن بین مردم و روحانیون هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: علما و روحانیون وارثان پیامبرانند، همانند پیامبران الهی یکی از رسالت‌های آنان تبلیغ بی‌وقفه و دلسوزانه دین و احکام الهی است، اگر امروز به این مسئله آگاهی کامل بیابیم آن‌گاه برای خود رسالت ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت.

وی نماز را پرچم دین اسلام دانست و اظهار کرد: پرچم اسلام با برپا داشتن نماز عَلم می‌شود و ائمه جمعه و جماعات نسبت به ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز وظیفه‌ای سنگینی بر دوش داشته و باید هر کسی به سهم خود در این راستا گام بردارد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ نماز در جامعه حاکم شود بسیاری از گناهان برچیده می‌شود چراکه نماز انسان را به یاد خدا می‌اندازد و همه مشکلات، مسائل سیاسی و فکری ناشی از فراموشی خداوند است.

وی یادآور شد: خداوند پیامبر(ص) را به‌عنوان اسوه حسنه معرفی کرده چراکه ایشان همواره نسبت به مشکلات و گرفتاری‌های مردم سوز و حرص داشت و دغدغه‌مند بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: باید عالمان دینی و مسلمان با پیروی از دستورات پیامبر اکرم(ص)، علاوه‌بر برپاداشتن احکام دین خدا، همواره در برابر مشکلات مردم ومسائل پیرامونی خود، احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) محور وحدت هستند، ادامه داد: باید همواره اهل بیت‌(ع) را مورد تکریم و احترام خود قرار داده چراکه آنها انسان‌های متعهد و پاکی بوده‌اند که خداوند نسبت به آنها حساسیت ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی به ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و افزود: وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از روشن‌ترین مصداق کوثر و هدیه خداوند به پیامبر(ص) بود./1350/

ارسال نظرات