۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۲۴۸۳۷
آیت الله علوی گرگانی:

افراد شایسته و کارآمد برای مسؤولیت‌ها انتخاب شوند|لزوم رعایت امانت در آمار

افراد شایسته و کارآمد برای مسؤولیت‌ها انتخاب شوند|لزوم رعایت امانت در آمار
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه افراد شایسته باید برای مسؤولیت ها انتخاب شوند، تأکید کرد که مسؤولان آمار باید رعایت امانت و دقت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار رییس مرکز آمار ایران مسؤولیت این نهاد را بسیار سنگین دانست و اظهار داشت: در میان مشاغل و کارها میزان حسن و قبح آن قابل سنجش است ولی شأنیت و اهمیت بعضی شغل ها و حرفه ها بیشتر و کلیدی تر است. ثبت آمار هم، گره گشا از مشاغل دیگر است و به همه اعضای جامعه مرتبط می شود؛ مسؤولیت آن نیز به مراتب بیشتر می شود.

وی در ادامه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود که مورد شکایت عده ای قرار گرفته بود، فرمود هر کار زشتی از هر کسی سر بزند زشت و از شما زشت تر است و  هر کار خوب هم از شما خوب تر است چرا که شما را به ما منتسب می کنند؛ ما هم باید بدانیم در مسؤولیتی که به عهده داریم، بهترین عمل را انجام دهیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی نقش آمار را چون رشته تسبیح سازنده و موثر دانست و ادامه داد: مسأله آمار نقش سازنده و موثری در اجتماع دارد و به مانند رشته و نخ تسبیح است که تمام جامعه و کارها به آن نیاز دارند. آمار در تمامی شئون جامعه وجود دارد و مقدمه ای برای حل مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است.

وی عهده دار شدن مسؤولیت در این زمینه را امری مهم و در عین حال خطیر عنوان و خاطرنشان کرد: مسؤولان در این زمینه باید مواظب باشند که کسی را به ناحق و بر اساس آمار نادرست از نان خوردن محروم نکنند و در مقابل هم کسی را به ناحق در جایی نگذارند که شایستگی تصدی آن جایگاه را نداشته باشد چرا که در قیامت مسؤول است و باید پاسخگو باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر رعایت امانتداری در ثبت آمار تأکید کرد و گفت: کسانی که در این مرکز فعالیت می کنند باید دقت کنند که حقی از کسی پایمال نشود و در ثبت آمار رعایت امانت و دقت را داشته باشید؛ در انتخاب افراد برای مسؤولیت ها، تعارفات شخصی را کنار گذاشته و بر اساس شایستگی ها انتخاب ها صورت پذیرد.

وی با ابراز امیدواری از روند رو به رشد فعالیت های مرکز آمار ایران تصریح کرد: یکی از دلایلی که حضرت سلمان به مقامات بالایی رسید و سلمان محمدی خطاب شد این بود که در رعایت حقوق دیگران بسیار دقیق بود و حق هر صاحب حقی را به نحو احسن ادا می کرد؛ ما نیز باید در مواجهه با مردم، حق مردم را به طور کامل ادا کنیم و نگذاریم که حق احدی تضییع شود./پ202/ق

ارسال نظرات