۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۲۴۸۳۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

اربعین حسینی خنثی کننده توطئه دشمنان است

اربعین حسینی خنثی کننده توطئه دشمنان است
رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه اربعین حسینی خنثی کننده تمام توطئه دشمنان است، گفت: پیاده روی اربعین بی نظیرترین رویداد تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، امروز در همایش یاوران وقف که در بقعه شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: پیش از انقلاب رژیم طاغوت از رضا پهلوی پدر گرفته تا پسر، جنایات فراوانی در حق مساله وقف و تخریب موقوفات انجام دادند.

وی مساله وقف را بسیار مهم و ارزشمند دانست و ادامه داد: تخریب موقوفات، کشف حجاب و کشتار مسجد گوهر شاد از جمله جنایات و خیانت هایی است که رضا شاه بعد از سفر به ترکیه و مشورت با ارباب خود آتارترک انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: رضا شاه با تخریب و نابودی موقوفات به دنبال نابودی دین بود او تمام رقبات و موقوفات کشاورزی را به نام کشاورزان زد تا بتواند این مهم را نابود کند همچنین درصدد بود روضه خوانی امام حسین(ع) که منابع مالی آن از اموال وقفی تامین می شد را تعطیل کند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری رونق مجالس مذهبی در جامعه را از اثرات ارزشمند وقف دانست و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام رقبات احیا و به حالت قبل برگشتند.

وی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که پیاده روی اربعین حسینی را در تاریخ بشریت بی سابقه دانستند؛ اشاره کرد و گفت: این تجمع میلیونی که در یک بازه زمانی محدود و در یک مکان معلوم سالانه گرد هم جمع می شوند و حماسه باشکوه حسینی را می آفرینند یک رویداد بی نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه اربعین حسینی آوازه امام حسین(ع) را جهانی کرده است، ابراز کرد: هر ساله پس از موسم حج سعودی ها با افتخار سر خودشان را بالا می گیرند و به مدیریت خودشان در برگزاری مراسم حج که با حضور دو میلیون حاجی بر گذار می شود، می بالند در حالی که بیش از 20 میلیون زائر حسینی در پیاده روی اربعین بدون هیچ مشکلی حضور پیدا می کنند و آن را نمی بینند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امسال زائران حسینی از 80 کشور جهان در پیاده روی اربعین شرکت داشتند، گفت: حتی از اروپا، آفریقا و آمریکا در این راهپیمایی عظیم حضور داشتند.

وی ادامه داد: موکب ها در مسیر راهپیمایی زوار حسینی خدمات ارزشمندی را به زائران ارائه کردند و هر آنچه در توان داشتند برای خدمت رسانی دریغ نکردند و این نشان از همان گرما و حرارتی است که پیامبراکرم(ص) فرمودند: شهادت امام حسین(ع) حرارت و گرمایی در دل‌ها ایجاد می‌کند که هرگز خاموش و سرد نمی‌شود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در پایان با اشاره به اینکه حماسه حسینی خنثی کننده توطئه دشمنان علیه اسلام است، خاطرنشان کرد: دشمن سالانه میلیون ها دلار علیه ما هزینه می کند اما یک عاشورا و اربعین همه نقشه و طرح های آنان را نقش بر آب می کند از این رو باید به اقامه عزای امام حسین(ع) بیشتر توجه کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات